În contextul în care alimentele s-au scumpit foarte mult în ultimul an și cum foarte multă mâncare ajunge la tomberonul de gunoi, nemții de la Lidl au venit cu o soluție care pare să fie foarte rezonabilă. Cum poţi cumpăra o sacoşă plină cu alimente de la LIDL cu doar 15 lei. Anunţul făcut de supermarketul din Germania.
„Sacoşa de salvare” de la Lidl a fost inventată în vremurile în care produsele alimentare de zi cu zi devin tot mai scumpe, astfel că există un mare interes pentru consumatori să le cumpere cât mai ieftin.
De asemenea, în actuala criză a energiei și a prețurilor, alimentele bune sunt încă aruncate, astfel că Lidl a venit cu o soluţie.
Se ştie că tone de alimente care sunt încă comestibile ajung la gunoi. Potrivit Oficiului Federal de Statistică, cantitatea totală în 2020 a fost de aproape unsprezece milioane de tone de deșeuri alimentare.
Potrivit ministerului Federal al Sănătății și Agriculturii din Germania, o parte din acestea sunt alimente nevândute.
Acum, Lidl încearcă să contracareze acest lucru introducând așa-numita „sacoşă de salvare”. Este vorba despre o pungă de hârtie cu legume şi fructe la un preţ rezonabil. Pe lângă multe laude, există însă şi critici pe reţelele sociale vizavi de sacoșa de salvare.
În toate magazinele Lidl Germania, fructele și legumele care nu sunt perfecte ca aspect la exterior, dar sunt bunede consumat, trebuie vândute la un preț mai mic într-o pungă de hârtie.
Retailerul german a anunțat că este perceput un preț standard de trei euro pe punga de hârtie, indiferent de ce greutate va avea aceasta. Astfel, greutatea sacoșelor de salvare variază, însă maximul admis este de 5 kilograme. Lidl are și un slogan special pentru această campanie-„Împotriva risipei alimentare”.
Campania a fost foarte bine primită de către internauți, pe Facebook.
„Vine la momentul potrivit! Foarte lăudabil”, scrie un internaut. O femeie a postat pe Twitter ce a primit pentru 3 euro: „Aceasta este o poză cu sacoşa mea de urgență Lidl de astăzi… Suficient pentru o săptămână și cred că este grozavă din toate punctele de vedere”, a scris ea.
Fotografia femeii prezintă o combinație colorată de fructe și legume: patru banane, cinci mere, un dovlecel mare, doi ardei, dar și o pungă de struguri. ”Toate arată foarte bine”, a mai scris clienta Lidl.
Nu toți clienții sunt de acord cu campania Lidl. “Puteți oferi alimentele gratuit băncilor de alimente sau oamenilor săraci care chiar au nevoie de ele/ Mi se pare lipsit de gust să câștigi bani din aproape deșeuri care oricum sunt luate în considerare în prețurile pe care clientul le plătește!”, sunt de părere alți internauți.