Cum faci zahăr brun acasă, rețetă ușoară. Ingredientul secret care îl face maro

Cum faci zahăr brun acasă, rețetă ușoară. Ingredientul secret care îl face maro
Cum să faci zahărul brun acasă? Ingredientul care-l face închis la culoare?

Cei care nu consumă zahărul alb ar trebui să știe cum să facă zahărul brun acasă. Deși câțiva ar crede că nu e posibil, există o rețetă care te ajută să-l faci singur. Care e ingredientul secret de care ai nevoie?

Cum să faci zahărul brun acasă? Ingredientul secret

Recomandarea specialiștilor este ca zahărul să fie consumat cu moderație. Mulți dintre oameni pot să găsească acum pe piață diferite produse sănătoase care îl înlocuiesc de excepție. Există multe tipuri de zahăr, dar două cele mai cunoscute sunt zahărul alb și zahărul brun, ultimul fiind preferat de nutriționiști. Trestia de zahăr și sfecla de zahăr cresc în zone tropicale, iar oamenii extrag sucul din acestea, elimină impuritățile și îl încălzesc până ce devine un sirop foarte concentrat și închis la culoare.

Siropul e turnat într-o mașinărie care îl rotește extrem de repede, astfel încât să se producă toate cristalele care urmează să se separe de melasă. Cel alb e rafinat în continuare până nu mai conține nicio urmă de melasă, iar cel brun e procesat cu mult mai puțin. Astfel, zahărul brun e cel alb rafinal la care este adăugat un strat de sirop pentru gust și aromă, așa îl poți prepara acasă.

Cum depozitezi zahărul?

Acest aliment se păstrează într-un recipient care poate fi desfăcut ușor, dar totuși care nu e afectat de temperatură sau alte condiții. De asemenea, trebuie să fie rezistent la umiditate și mirosuri puternice.

  • Băuturile carbogazoase;
  • Sucurile naturale din fructe: au aceeaşi cantitate de zahăr ca şi băuturile răcoritoare. Optează pentru consumul fructelor întregi;
  • Dulciurile;
  • Produsele de patiserie;
  • Fructele conservate în sirop;
  • Alimentele cu conţinut scăzut în grăsimi;
  • Alimentele procesate.

Recomandările specialiștilor

„Asociaţia Americană a Inimii recomandă nu mai mult de nouă linguriţe (37,5 g) de zahăr adăugat pe zi, în cazul bărbaţilor, şi şase linguriţe (25 g) de zahăr adăugat, în cazul femeilor. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) le recomandă adulţilor şi copiilor un consum de zahăr mai mic de 10%, adică şase linguriţe pe zi, din totalul de surse de energie. Consumul excesiv de zahăr rafinat duce la apariţia bolilor de inimă, a diabetului de tip 2 şi a obezităţii. Zahărul brun îşi păstrează umiditatea, de aceea este potrivit să-l adaugi în produsele de patiserie, cum ar fi prăjiturile sau brioşele, pentru a deveni moi ori în sosuri şi glazuri. În schimb, zahărul alb permite mai mult aer în aluat, de aceea rămâne alegerea perfectă pentru produsele de patiserie care au nevoie de creştere, precum sufleuri sau bezele”, arată clickpentrufemei.ro

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI