Potrivit unui studiu, unul din 20 de clienți a plecat dintr-un restaurant fără să plătească. Cercetarea a dezvăluit că cei sătui de restaurante au sărit peste nota de plată. Unul din motive ar fi că s-au săturat să aștepte cecul. Și alți 25% dintre ei recunosc că ar lua în considerare posibilitatea de a fugi dacă ar trebui să aștepte prea mult timp, mai mult de 30 de minute. Nu știm dacă aceste lucruri se poate lua în considerare în cazul nostru. Vom afla împreună cum au plecat 4 români de la un restaurant fără să plătească. Autoritățile au rămas făr replică, totuși, la scuza jenantă pe care au găsit-o.
Un studiu, efectuat în urmă cu 4 ani pe 2.000 de adulți care mănâncă la restaurant, a arătat că aceștia trebuie să aștepte nouă minute și 57 de secunde de la momentul în care cer nota de plată până la momentul în care o achită. De asemenea, 36% dintre respondenți consideră că așteptarea notei de plată este unul dintre cele mai frustrante aspecte ale unei mese în oraș.
În acest context, 38% dintre respondenți ar dori ca restaurantele să accepte plăți automate. Spun că ar fi mai bine ca plățile să se facă prin intermediul unei aplicații. Astfel se va evita plata în numerar sau cu cardul, la fel ca Uber.
Să fie oare aceste nemulțumiri un motiv să pleci din restaurant fără să-ți plătești nota de consumație? Se pare că, dacă e să luăm în considerare un incident de acest tip, întâmplat recent în Vaslui.
Deșii concluziile studiului nu justifică nicidecum un astfel de gest, iată că are dreptate, totuși. Cel puțin în cazul întâmplat într-un restaurant din Vaslui. Incidentul a fost anunțat chiar de reprezentanții respectivei locații, publicând pe Facebook o poză cu doi din cei 4 clienți care au dat bir cu fugiții.
Când au explicat cum au plecat 4 români de la un restaurant fără să plătească, internauții au comentat, care mai de care mai ironic. Unii la adresa celor 4, după ce au aflat și care a fost scuza jenantă pe care au găsit-o. Inculpații spun că ar fi uitat PIN-ul cardului. Alții au comentat, tot ironic, la adresa restaurantului păgubit cu 200 de lei, conform reprezentanților localului.
„Au comandat frigărui, pizza, ceafă, crispy, bere și limonadă, consumația ridicându-se la 184 de lei. Au vrut prima dată să plătească cu cardul, dar au spus că nu mai știu PIN-ul. Doamna a plecat. Noi am crezut că s-a dus să schimbe bani, pentru că domnul care o însoțea avea euro.
După ce a plecat femeia, s-au ridicat și ceilalți trei de la masă și s-au făcut nevăzuți. Cel mai probabil e vorba despre o familie care muncește în străinătate, cel mai sigur din mediul rural, pe care nu am mai văzut-o în restaurantul nostru.
Am anunțat și poliția, pentru că nu e vorba atât de pagubă, cât de gestul făcut. Oamenii aceștia trebuie să înțeleagă că până să ajungă mâncarea în fața lor, o întreagă echipă a lucrat pentru ei”, a declarat reprezentantul restaurantului din centrul Vasluiului, conform presei locale.
La fel de surprinși au fost și reprezentanții organelor de poliție la aflarea veștii și despre modul cum au plecat cei 4 români fără să plătească și, bineînțeles, scuza jenantă pe care au găsit-o. Acum polițiștii spun că vor trece la aflarea identității celor patru. Cei patru clienți au fost filmați cu camerele de supraveghere pe tot parcursul șederii lor în local.