Pentru fanii mașinilor vechi, visul de readuce pe străzi bijuteriile anilor 50-60 este unul costisitor. Sunt multe lucruri de luat în calcul, iar dacă nu dispui de bani, devine unul imposibil. Așa au apărut firmele care se ocupă cu restauratul și tunatul unor astfel de bijuterii și, ulterior, le vând colecționarilor. Dar mai există o categorie, cea a designerilor virtuali de modele tunate de mașini. Un astfel de designer, Spoon334, a reușit virtual să revitalizeze două modele de Dacia. Este vorba de un model Dacia 1100 și un model Dacia 1300. Ce a ieșit din mâna designerului Spoon334, putem spune că sunt adevărate opere de artă grafică.
În 1965, Nicolae Ceaușescu a dorit să aibă în România propria producție națională de automobile. Conștient de lipsa sa de competență în domeniu, lansează o cerere de oferte care este trimisă rapid celor mai populari producători din Europa de Vest.
Peugeot, Fiat, Morris, Alfa Romeo, Ford și Renault au fsot principalii producători care au răspuns cererii lui Ceaușescu. Renault, așa cum bine știm, va câștiga oferta și va semna un acord cu România pentru asamblarea mașinilor sub licență Dacia timp de 10 ani, într-o fabrică nouă, inaugurată în 1968.
Primul model de Dacia avea să fie construit după deja celebrul model Renault R8, inaugurând astfel liniile de producție a noului model românesc Dacia 1100. În anul următor, R12 i s-a alăturat, redenumit Dacia 1300. Povestea de dragoste dintre Renault și Dacia va cunoaște urcușuri și coborâșuri. Odată ce contractul s-a încheiat, marca română va încerca să se ridice singură, continuând în același timp producția modelului 1300. Modelul Dacia 1300 avea să devină cel mai popular în România, de altfel era și singura mașină autohtonă, dar și pe anumite piețe străine.
Popularitatea celor două, dar și imaginația l-au determinat pe Narcis George Mareș, un designer la fel de creativ pe cât de talentat, mai cunoscut sub porecla Spoon334, să reinventeze cele două modele, Dacia 1100 și Dacia 1300. Proiectul l-a început în 2007, și de-atunci continuă să revizuiască cele două mașini, începând prin a le transforma în două modele cupee. Odată ce ușile din spate au fost îndepărtate, le-a modelat in diferite tipuri, cu adevărat spectaculoase.
Indiferent dacă este vorba de un model de curse, sau kit XXL, tratamentul virtual semnat Spoon334 arată mai mult decât bine, chiar spectaculos. Cu o mare slăbiciune pentru coupe-ul R12 Gordini lărgit și culoarea muștar și break-ul gri, noile modele arată pe cât de musculoase pe atât de bestiale. Nu putem decât să sperăm că un preparator foarte bine pregătit este suficient de curajos pentru a aduce la viață modelele reinventate de desginerul român Spoon334.
De-a lungul anilor Narcis George Mareș, alias Spoon334, a dovedit că este un profesionist virtual, plin de talente, capabil să scoată la iveală creații spectaculoase, ca și cele două modele de Dacia despre care am relatat.