Fiecăruia dintre noi, măcar odată ni s-a întâmplat să vem probleme cu banca, fie din cauza unor erori de sistem, sau din alte motive, dar măcar am știut ce și cum să facem. Dar când vorbim de o femeie de 91 de ani, deja totul devine mai mult decât o simplă eroare, mai ales atunci când banca a declarat-o decedată, femeia pierzându-și astfel toată agoniseala și pensia. Citește mai departe și află cum a rămas o bătrână de 91 de ani fără pensie şi curent electric.
Fiecare dintre noi avem în familie oameni în vârstă care au muncit o viață pentru a avea o pensie și a-și putea trăi ultimi ani din viață într-un mod onorabil. Dar, din când în când, mai sunt cazuri de oameni în vârstă care, ajunși la o vârstă mult mai înaintată, rămân singuri, iar banii pe care-i primesc sub formă de pensie este ultima lor modalitate de a mai trăi.
Dar cum ar fi ca o bancă, din motive halucinante, să declare o persoană în vârstă decedată, ulterior să se folosească de bani, iar efectele să fie devastatoare pentru persoana în cauză.
Este cazul unei erori flagrante a unei bănci din Marea Britanie, Barclays, care a închis contul unei femei de 91 de ani după ce aceasta a informat banca că soțul ei a murit. Ca urmare a decizie băncii, femeii în vârstă de 91 de ani i-a fost oprită plata pensiei, a indemnizațiilor și a accesului la bancă după ce, din cauza unei erori bancare, a fost declarată moartă, în locul soțului.
Vezi și: ANAF, cu ochii pe românii care muncesc în Anglia. Ce a primit acasă un bărbat din Târgu Neamţ
Totul a plecat de la intenția bătrânei de a înștința banca de decesul soțului, și ca urmare ceruse instituției bancare de a șterge numele defunctului ei soț din contul lor comun și înlocuit cu cel al fiicei sale, care are acces la contul ei.
„Cu toate acestea, în schimb, pensionara a fost marcată ca fiind moartă, ceea ce a însemnat că pensia și prestațiile sale au fost returnate Departamentului pentru Muncă și Pensii, iar debitele sale directe au fost oprite.”, scriu cei de la The Independent.
Femeia a mers de două ori la cea mai apropiată sucursală Barclays și, în ambele ocazii, personalul i-a spus că a fost marcată ca fiind decedată. De asemenea, banca a refuzat să discute cu fiica sa, deoarece accesul terților fusese revocat și contul închis.
Bătrâna de 91 de ani primise o grămadă de scrisori de la companii și de la consiliu care îi cereau plăți după ce i-a fost întreruptă alimentarea cu energie electrică și linia telefonică, „singurul ei mijloc de a lua legătura cu lumea exterioară”, potrivit fiicei sale.
„Banca a blocat veniturile mamei mele și i-a tăiat singurul mijloc de a lua legătura cu lumea exterioară. În ultima lună a cumpărat mâncare cu cele 250 de lire sterline care îi rămăseseră în numerar și este îngrozită că va rămâne fără bani.
Până în prezent, Barclays nu a răspuns la cererile noastre ca ei să o repună în drepturi și să îi ceară plățile de pensie antedatate.”, povestește femeia.
În cele dn urmă, după mai multe intervenții, banca a remediat eroarea, femeia având în cele din urmă acces la cont, rezolvându-și și restul de datorii acumulate în periaoda în care nu a avut acces la bani, ulterior apărând și o decalrație a băncii, prin intermeidul unui purtător de cuvânt al Barclays:
„Ne cerem scuze fără rezerve pentru neplăcerile și inconvenientele pe care acest lucru le-a provocat clientului nostru loial.
Putem confirma că debitele directe au fost restabilite, plățile pentru pensia de stat au fost primite, contul a fost modificat în nume comun și a fost oferit un gest de bunăvoință pentru deranjul cauzat.”