După cum bine se știe, Klaus Iohannis, și soția acestuia, a plecat într-o vizită de trei zile în Vietnam și Coreea de Sud, dar nu oricum ci într-un avion privat de lux, în timp ce delegația sa a ajuns la destinație cu un zbor de linie. În conferința de presă de astăzi, din Seul, jurnaliștii au aflat cum a motivat Klaus Iohannis zborul cu avionul de lux.
Începând cu data de 22 aprilie, președintele României, însoțit de o delegație importantă, din care fac parte miniștrii Apărării, Energiei, Afacerilor Externe, precum și șeful DSU, Raed Arafat, au plecat în Vietnam și Coreea de Sud.
Deși s-a aflat care ar fi miza vizitei de la Seul, jurnaliștii acreditați au vrut să afle cum a motivat Klaus Iohannis zborul cu avionul de lux, iar răspunsul a venit în conferința de presă, după întâlnirea la nivel înalt cu președintele sudcoreean Yoon Seok-youl:
„Da, am venit într-o deplasare externă, așa cum au fost multe altele, în interesul și pentru România.
Nu știu cum definiți un avion de lux. Eu am venit cu o aeronavă mică”, a declarat Klaus Iohannis, conform Digi24.
Dar în timp ce președintele a făcut deplasarea într-un avion de lux, delegația sa a făcut deplasarea în cele două state asiatice cu un zbor de linie.
După cum am mai scris, președintele a ales o variantă extrem de scumpă, conform datelor din piață, de a face această nouă vizită în cele două state asiatice. Se știe că aeronava cu care a plecat este un avion de tipul Gulfstream G550, operat de o companie importantă, și anume Global Jet.
În ceea ce privește costurile, la o mică cercetare aflăm că statul român ar putea plăti un cost mediu cuprins între 8.000 – 11.000 de dolari pe oră.
Mai trebuie menționat că acest tip de avion, Gulfstream G550, este o aeronavă cu rază de acțiune ultra-lungă, o versiune îmbunătățită a Gulfstream G500, cu o capacitate de combustibil mai mare, spațiu sporit în cabină și facilități suplimentare pentru pasageri.
În august 2003, a obținut certificatul FAA pentru a începe să zboare, depășind performanțele precursorului său, Gulfstream GV, oferind o autonomie maximă de 6.700 nm și utilizând mai mult combustibil pe kilometru decât GV, conform descrierii acestuia.
După ce anul trecut avea să călătorească în mai multe state din Africa, tot cu același tip de avion, se pare că, din păcate, scandalul zborurilor preşedintelui continuă. Vorbim de cheltuieli extrem de mari pe care Administrația Prezidențială le avea în 2023, iar după ce sumele inițiale erau deja epuizate, guvernul condus de Marcel Ciolacu anunța suplimentarea cu cel puțin 1,5 milioane de euro din Fondul de Stat.
Din datele apărute în spațiul public se constată că în 2023 Klaus Iohannis a cheltuit aproximativ 8 milioane de euro cu aceste deplasări, multe dintre ele, așa cum avea să se dovedească, fără a avea o importanță majoră pentru statul român.
Dar, întrebat astăzi despre acest aspect, și depre faptul că sunt cheltuite sume extrem de mari, în timp ce România trece prinr-o criză economică, Klaus Iohannis a declarat că „În primul rând, economia României nu șchioapătă, ci crește în continuare. Nu cred că putem să facem o legătură între acestea două”.