Cu ce poți înlocui cafeaua de dimineață. Sunt mult mai eficiente

Cei mai mulți dintre noi încep ziua cu o cafea, iar rolul acestei poțiuni pare să fie foarte important pentru a fi eficient la muncă sau pentru a te angrena în alte activități. Există însă alternative.

Un număr mare de studii au atras atenția asupra beneficiilor cafelei. Facilitează stimularea metabolismului și arderea caloriilor. Îmbunătățește atenția și capacitățile cognitive. În plus, ajută la prevenirea unor boli neurodegenerative și a diabetului. Majoritatea acestor efecte sunt derivate din cafeină și antioxidanților din cafea.

Există însă și o listă destul de stufoasă a potențialelor efecte negative ale cafelei. Dacă nu ești atent, aceasta poate deveni destul de nesănătoasă. Cafeaua neagră este lipsită de calorii, dar îndulcită cu o cantitatea semnificativă de zahăr și lapte, își modifică nu doar gustul, ci și conținutul caloric. Astfel, riscă să favorizeze creșterea în greutate.

O altă problemă ține de abuz. O ceașcă sau două de cafea reprezintă o cantitate suficientă pentru organism. Dacă depășești acest volum, pot apărea efecte nedorite, la fel ca în cazul abuzului de alte băuturi cu cafeină. Lista include palpitații, stări de neliniște, tremor, atacuri de panică, insomnii și, în cazurile extreme, convulsii.

Dacă devii dependent de cafea, în lipsa ei, poți suferi de migrene, amețeli sau confuzie. Deficitul de minerale este o altă problemă ce poate fi cauzată de cafea. Cafeina reduce absorbția fierului la nivel digestiv și facilitează anemia. În plus, poate afecta abilitatea rinichilor de a stoca zinc, magneziu, calciu și alte minerale.

Există o serie de alternative sănătoase la cafea pe care ar fi bine să le ai în vedere.

  1. Ceai Matcha. Această pulbere de ceai verde originară din Japonia a devenit foarte populară în ultimii ani, pe bună dreptate. Se dizolvă ușor în apă și obții un cocktail de antioxidanți, vitamine și minerale. O ceașcă include suficient de multă teină încât să-ți dea energie pe parcursul întregii zile. În plus, datorită aminoacizilor din Matcha, este îmbunătățită concentrarea și memoria.
  2. Apă. Deși este greu de crezut la prima vedere, oboseala este doar una dintre simptomele deshidratării. Cei mai mulți oameni beau apă doar de sete, dar sentimentul de sete apare doar atunci când s-a instalat deja deshidratarea. Ar fi ideal să o previi, deoarece afectează performanțele intelectuale și fizice.
  3. Smoothie energizant. Datorită nutrienților și antioxidanților din legume și frunze, sucurile verzi facilitează creșterea nivelului de energie. Dacă faci rapid o combinație la blender de legume (spanac, pătrunjel, castravete, salată verde, varză, tije de țelină, brocoli, etc) și diverse fructe, câștigi nu doar energie, ci îți protejezi și sănătatea cardiovasculară, prin prevenirea deficitului de vitamine și minerale.
  4. Ceai Mate. Originar din America de Sud, ceaiul din frunzele plantei Yerba Mate are un conținut ridicat de teină, făcându-l perfecte în momentele solicitante. Facilitează rezistența mentală și sporește atenția. Ceaiul Mate conține foarte mulți antioxidanți, aminoacizi, polifenoli, vitamine și minerale.
  5. Shake cu proteine.Un studiu al cercetătorilor de la cambridge au atras atenția asupra faptului că aminoacizii din proteine activează celulele orexine din creier, care sunt implicate în menținerea stării de veghe a organismului. În același timp, glucoza din zahară blochează celulele orexine. Din acest motiv, s-ar putea instaura o stare de somnolență după o masă bogată în carbohidrați.  Pentru un plus de energie poți încerca diverse shake-uri din comerț pe bază de colagen, acid hialuronic și antioxidanți, precum vitamina C, resveratrol, vitamina E, astaxantină, coenzima Q10.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI