Lovitură dură pentru șoferii care conduc Dacia. Parlamentul European a făcut anunțul, iar mașina Dacia ar fi cea mai afectată de decizie. Iată despre ce este vorba.
Astfel, Parlamentul European a adoptat o nouă rezoluție în ce privește siguranța rutieră din UE , rezoluție care vine cu o serie de măsuri pe care Comisia Europeană ar trebui să le introducă, în așa fel încât să poată ajunge în anul 2050 la zero decese pe șosele. În plus, printre măsuri, se află și introducerea de stimulente fiscale și de asigurări, însă pentru mașinile cu un nivel ridicat al siguranței (Euro NCAP). Prin urmare, această măsură ar lovi direct marca Dacia, care a primit, pentru cele mai noi mașini ale sale, numai două stele.
Clienții Dacia ar putea să fie afectați de noile măsuri pe care Parlamentul European le propune acum Comisiei Europene, prin pierderea stimulentelor fiscale și prin asigurări mai scumpe, cauza fiind scorurile mici de la testele EuroNCAP.
„Pasagerii autoturismelor care au primit cinci stele la ultimele teste din Programul european pentru evaluarea vehiculelor noi (Euro NCAP) au avut un risc de rănire mortală cu 68 % mai mic și un risc de rănire gravă cu 23 % mai mic decât cel al pasagerilor din autovehiculele care au primit două stele”, se indică în rezoluția PE.
De aceea, în cadrul rezoluției, eurodeputații „invită statele membre să ofere stimulente fiscale și solicită asigurătorilor privați să ofere sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranță; invită Comisia să revizuiască legislația privind etichetarea automobilelor pentru a include informații suplimentare la punctul de vânzare și în format digital cu privire la ratingul de siguranță al vehiculelor noi”.
Autovehiculul Dacia ar putea fi cel mai afectat din Europa de aceste măsuri, întrucât acest brand de mașină are doar două sau trei stele rating de siguranță.
De altfel, reprezentanții Dacia au explicat de mai multe ori că mașinile pe care le produc nu vor avea niciodată nivelul maxim de siguranță disponibil pe piață, cauza fiind costurilor acestor tehnologii și faptul că persoanele care cumpără mașinile Dacia nu le solicită și nu doresc dispuse să plătească pentru ele.
Recent, modelul Sandero a primit numai două stele EuroNCAP, întrucât sistemele de asistență nu îndeplinesc toate standardele stabilite de EuroNCAP. Apoi, următorul model lansat, și anume, Jogger, are același sistem de siguranță de pe Sandero, șefii Dacia lăsând să se înțeleagă că scorul pe care acest model îl va obține nu poate fi mai mare.
„Avem o mulțime de sisteme de asistență, dar nu pe toate. Le omitem intenționat pe cele care nu sunt neapărat necesare, precum cel de menținere pe banda de circulație. Ele vor fi montate atunci când legislația o va cere. Le avem pe toate la Renault”, a spus Denis le Vot, CEO Dacia, în cadrul unei vizite recente la București.