Încă din luna aprilie a acestui an se vorbește despre mutarea Carrefour – Cora România. Abia acum a fost luată o decizie în acest sens, după ce Consiliul Concurenței a analizat îndeaproape situația. Vezi ce a stabilit instituția și dacă va avea loc tranzacția mult așteptată.
De luni bune se vorbește despre preluarea magazinelor Cora din România de către celebrul lanț Carrefour. Situația a stârnit controverse și a fost supusă unor analize îndelungate și amănunțite și acum a fost luată o decizie clară.
Carrefour a primit aprobarea de la Consiliul Concurenței pentru achiziționarea hipermarketurilor Cora din România, iar finalizarea tranzacției este programată în următoarele săptămâni. Astfel, toate hipermarketurile revin acum concurenței, conform profit.ro.
În luna aprilie, lanțul de retail francez a anunțat achiziționarea operațiunilor Cora din România de la grupul belgian Louiz Delhaize. Această tranzacție include 10 hipermarketuri și 8 magazine de proximitate Cora Urban, precum și aproximativ 2.400 de angajați.
Vestea cea mare este că autoritatea antitrust a dat undă verde pentru achiziție, fără a impune restricții sau măsuri specifice. Consiliul Concurenței a primit atribuțiile în ceea ce privește mutarea încă din august și acum a luat o hotărâre. Astfel, preluarea va avea loc în perioada deja stabilită, fără alte intervenții asupra acestei mutări.
Carrefour a anunțat că vânzările în România au atins 706 milioane de euro (inclusiv TVA) în al treilea trimestru, înregistrând o creștere de 4,5% în comparație cu aceeași perioadă din 2022. De acum, însă, poate spune că a dat lovitura, pentru că și magazinele Cora se bucură de un real succes la noi în țară.
Pe parcursul primelor nouă luni ale anului, vânzările au înregistrat o creștere semnificativă de 7,9% în termeni comparabili, atingând un total de 2,032 miliarde de euro. Vânzările vor crește radical din momentul în care se va aplica noul concept.
La nivel global, Carrefour a raportat vânzări de 23,63 miliarde de euro în al treilea trimestru, cifră care a fost sub estimările analiștilor. Acest rezultat a fost influențat de o presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienților.
Citește și: Ce conţine pateul de pasăre din Lidl, Kaufland sau Carrefour. Îl mai cumperi?
Carrefour operează o rețea impresionantă de aproximativ 12.000 de magazine în Europa, cu aproape jumătate dintre acestea în Franța. Acesta este cel mai mare retailer din sectorul alimentar din Europa și se clasează al doilea la nivel mondial, cu un total de 14.719 magazine la sfârșitul lunii septembrie.
În ceea ce privește prezența în România, grupul francez deține 413 magazine, care includ 44 de hipermarketuri, 190 de supermarketuri și 151 de magazine de proximitate.
În România există 10 hipermarketuri Cora. Patru dintre acestea sunt în București, în timp ce două se află în Constanța, iar câte unul în Cluj-Napoca, Drobeta-Turnu Severin, Bacău și Ploiești.
În această vară, Carrefour a făcut o achiziție importantă și în Franța, putând spune chiar că a dat lovitura. Astfel, a preluat și magazinele Cora franceze, reușind să facă o achiziție extrem de importantă în acest domeniu.
„Pe piața de retail franceză s-a anunțat o tranzacție de proporții. Este vorba despre compania Carrefour care va achiziționa Cora și Match, firme care fac parte din grupul belgian Louis Delhaize”, au transmis atunci oficialii.
Te-ar putea interesa și: Schimbare uriașă în Lidl, Kaufland, Carrefour și alte magazine. Suma maximă pe care o poți plăti cu bani cash
În total, Carrefour va prelua 50 din cele 60 de hipermarketuri și 77 din cele 115 supermarketuri, alături de 24.000 de angajați de la lanțurile Cora și Match. Această tranzacție este programată să fie finalizată în cursul anului următor.
Aceasta reprezintă prima achiziție majoră pentru Carrefour pe piața franceză după o perioadă de 20 de ani și implică o valoare financiară de aproximativ un miliard de euro. Cu toate acestea, importanța acestei achiziții depășește aspectul financiar, deoarece contribuie la reconfigurarea pieței franceze și la intensificarea concurenței de vârf.
În ultimul an, Carrefour a înregistrat o cifră de afaceri de 42 miliarde de euro, dar o schimbare către sistemul de franciză a dus la o scădere semnificativă a numărului de angajați, trecând de la 115.000 la 85.000 și apoi la doar 30.000 de salariați.
Prin achiziția Cora și Match, Carrefour adaugă la portofoliu o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de euro, ajungând astfel la venituri totale de aproximativ 47 miliarde de euro. Prin combinația cotelor de piață, Carrefour se apropie de liderul de piață, Leclerc, cu o cotă de 23,5%, deținând acum 22% din piața franceză.