Unele companii aeriene comit abuzuri atunci când ți se întâmplă să ratezi primul zbor. În cazul în care ai cumpărat deja bilet dus-întors, poți pierde bani, în folosul companiilor aeriene.
Mai nou, unele dintre ele ar face orice pentru a-și suplimenta veniturile, iar cele mai facile căi sunt la limita legii. Mai multe companii aeriene și-au țepuit clienții, prin diverse metode și, aproape de fiecare dată, profitând de greșeala pasagerilor.
Ca să nu piardă bani, liniile aeriene îți impun punctualitate absolută, iar dacă nu o respecți, suporți consecințele, chiar dacă nu întotdeauna meriți asta.
De exemplu, dacă ți-ai luat bilet dus-întors, dar, din diverse motive (trafic aglomerat, probleme personale) întârzii și ratezi primul zbor, ți se anulează și cel de întoarcere, dar ești notificat abia atunci, chiar dacă ai plătit. Banii nu-ți sunt returnați, ba mai mult, ești forțat să-ți cumperi un bilet nou, la suprapreț.
Se întâmplă asta la companii ca Virgin Atlantic, Emirates sau British Airways, spun cei de la Which?.
Cu alte cuvinte, aceste companii te sancționează pentru că ți-ai pierdut cursa, fără să-ți ceară vreo explicație. De asemenea, nici tu nu primești vreo explicație de la ei.
În mod normal, nu ar trebui să ți se anuleze și zborul de întoarcere, atât timp cât tu alegi să zbori în continuare cu aceeași companie. În plus, ar trebui să ți se înapoieze banii plătiți pentru acel loc. Companiile nu fac asta, ba chiar le pot vinde înainte de decolare și-și dublează astfel veniturile de pe urma greșelii tale.
Astfel de practici sunt la limita legii, spun cei de la Which?. Prin urmare, rareori se întâmplă ca pasagerii care și-au ratat zborul să-și primească banii înapoi pe cursa de întoarcere anulată.
Trebuie să dai compania în judecată și, evident, urmează un proces destul de complicat și costisitor.
Reprezentanții acestor companii aeriene se apără și argumentează că nu ar anula acele zboruri dacă pasagerii i-ar anunța din timp că nu-și pot ocupa locurile pentru acea cursă.