Pasagerii care așteptau să plece în călătorie au avut surpriza să afle că trebuie să plătească repararea avionului. O piesă de schimb era indispensabilă decolării avionului.
Aeronava de tipul Dreamliner nu a putut decola timp de 10 ore, deși pasagerii erau îmbarcați deja.
Un reprezentant al companiei LOT, că despre aceasta e vorba, le-a cerut pasagerilor unui zbor Beijing-Varşovia să facă chetă pentru a plăti o piesă de schimb indispensabilă decolării aparatului de zbor. Avionul nu putea să decoleze din cauza unei pompe hidraulice defecte.
Patru pasageri au acceptat să cotizeze. „Într-un final, suma necesară a fost colectată, dar banii au fost returnaţi celor patru pasageri la sosirea avionului la Varşovia”, a declarat unul dintre călători, potrivit Digi24.
Motivul pentru care angajatul companiei aeriene naţionale poloneze a recurs la asemenea gest a fost ca să scurteze aşteptarea foarte îndelungată a pasagerilor.
Totodată, operatorul de transport aerian şi-a cerut scuze pentru greşeala gravă comisă de angajatul său, care a luat o decizie proastă, fără să-şi consulte superiorii. Acesta a mai adăugat că vor exista consecințe pentru operatorul de zbor. Iar alt reprezentat LOT, a firmat că nicio circumstanţă nu justifică o astfel de colectare de bani.
Pentru a atenua incidentul, compania LOT a oferit celor patru generoşi donatori bilete gratuite, dar nu se menţionează la câte zboruri.
Unele companii aeriene low-cost cer bani şi pentru cel mai mic pahar cu apă, altele taxează şi cele mai mici bagaje de mână, iar altele visează să poată transporta pasageri şi în picioare pentru profit, dar în cazul companiei naţionale aeriene poloneze LOT lucrurile au mers prea departe.