Joi, autoritățile din Germania au anunțat că au amendat compania de îmbrăcăminte suedeză H&M cu suma de 35,3 milioane de euro, după ce s-a descoperit că aceasta spiona o serie de angajați din Germania.
Potrivit Associated Press, Comisarul pentru protecția datelor din Hamburg a anunțat că H&M a colectat informații personale despre angajații unui centru de servicii pentru clienți din centrul orașului german Nürnberg.
Conform declarațiilor comisarului pentru protecția datelor Johannes Caspar, datele colectate au fost de mai multe tipuri, de la ”detalii inofensive la probleme de familie și convingeri religioase”.
”Combinația de colectare a detaliilor privind viețile personale și înregistrarea activităților lor a dus la o încălcare deosebit de intensă a drepturilor civile ale angajaților” a spus comisarul german.
Informațiile înregistrate într-o rețea șa care au avut acces aproape 50 de manageri ai companiei, au fost folosite, printre altele, la obținerea unui profil detaliat al angajaților de a lua măsuri și decizii cu privire la locul lor de muncă.
Acțiunile managerilor companiei de îmbrăcăminte au fost descoperite după ce datele au devenit vizibile tuturor angajaților pentru o perioadă scurtă, iar informația a fost scursă în presă.
Într-un comunicat, compania H&M a declarat că practicile din Nürnberg nu corespund cu practicile de conduită ale H&M dar își asumă întreaga responsabilitate și că și-au cerut scuze angajaților afectați.
Pe fondul crizei cauzate de pandemia de coronavirus, în condițiile în care oamenii fac tot mai multe cumpărături online, H&M va închide 250 de magazine.
Potrivit CNN Business, compania de îmbrăcăminte are 5,000 de magazine în toată lumea, așadar, cele 250 de magazine care vor fi închise reprezintă doar 5% din numărul total.
„Din ce în ce mai mulţi clienţi au început să facă cumpărături online în timpul pandemiei, în urma închiderilor temporare a magazinelor”, a arătat, joi, H&M, într-un comunicat.
Compania suedeză a declarat că afacerea cu îmbrăcăminte și-a revenit, în al treilea trimestru, care cuprinde vânzările din luna iunie până în august, însă, totuși, vânzările din luna septembrie au scăzut cu un procent de 5% față de perioada similară a anului precedent.
„Deși provocările sunt departe de a fi terminate, credem că ceea ce este mai rău e în urmă și suntem bine poziționați pentru a ieși din criză mai puternici”, a declarat CEO Helena Helmersson.