În cadrul, deja celebrului, PNRR, există un alt punct extrem de important care trebuia reglementat, și anume viitoarele strategii naționale privind siguranța rutieră. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat astăzi faptul că, la ședința de guvern de săptămâna trecută s-a votat Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră, care prevede mai multe mdoficări aduse Codului Rutier 2022.
În cadrul PNRR, în afară de reformele sociale și economice, există un alt punct important, și anume infrastructura rutieră cu toate palierele sale. Un subpunct este și cel al siguranței rutiere, un plan elaborat pe următorii 7 ani, conform declarațiilor ministrului Sorin Grindeanu.
În cadrul acestui plan sunt alocate aproximativ 617 milioane de euro, bani aprobați la ultima ședință de guvern, de săptămâna trecută, prin Strategia Naţională Pentru Siguranţă Rutieră (2022-2030), „jalon din PNRR îndeplinit cu o lună mai devreme față de termenul asumat”, spune ministrul Grindeanu.
„Prin această Strategie, dorim să reducem cu 50% numărul de decese și de răniri grave cauzate de accidentele rutiere.
Finanțarea măsurilor va fi asigurată prin PNRR și POT și se va ridica la o valoare totală de 617,6 milioane de euro.
Suma prin PNRR este de 219 milioane euro.”, scrie Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.
Toate punctele regăsite în Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră sunt menite să aducă modificări legislației rutiere în vigoare, referindu-ne la Codul Rutier 2022, iar proiectele majore, conform ministrului Sorin Grindeanu sunt, după cum urmează:
Un alt punct din Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră îl reprezintă siguranța rutieră la nivel național, prin care se dorește diminuarea numărului de accidente rutiere, dar și prevenirea acestora. Ministrul Sorin Grindeanu a enumerat care sunt punctele din acest capitol, după cum urmează:
Pe lângă aceste măsuri s-au alocat sume de bani pentru implementarea a nu mai puțin de 300 de radare mbile şi 500 de camere video, toate montate pe şoselele din ţară. Banii vor fi cheltuiți și pe implementarea limitatoarelor de viteză și contrusirea pasajelor subterane și a pasarelelor pietonale la nivel național.
Rămâne să urmărim când se vor demara concret toate aceste puncte din Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră, și mai ales, când vor ajunge la Ministerul Transporturilor sumele anunțate de Sorin Grindeanu.