Din nefericire, multe documente și permise de conducere pot expira în această perioadă. Astfel încât, românii se sperie că nu vor mai putea folosi autovehiculul în caz de urgențe sau pentru achiziționarea de bunuri necesare. Care este răspunsul oficial al autorităților?
Mulți se întreabă ce se va întâmpla cu permisul de conducere, dacă expiră pe perioada stării de urgență. Potrivit articolului 14, al Decretului cu nr. 195/2020, ce prevede instituirea stării de urgență în România, toate documentele eliberate până acum de autorități își vor menține valabilitatea pe toată perioada Stării de Urgență. Astfel încât, toate documentele și certificatele de pregătire profesională, vor fi considerate valabile pe toată perioada Stării de Urgență.
Șoferii vor putea circula lejer cu permisul expirat, sau cu o autorizație de circulație expirată. Dar asta numai pentru documentele care ies din termenul de valabilitate în această perioada, și doar pe teritoriul României. Totodată, vor putea fi schimbate într-un termen de 90 de zile, după ce țara va ieși din Starea de Urgență.
Conform documentului emis de președintele Europol, Cosmin Dorel Andreică, Inspecția Periodică se încadrează și ea în termenul de valabilitate pe perioada Stării de Urgență. Așadar, cetățenii românii nu trebuie să își facă griji, în ceea ce prevede termenul de valabilitate al actelor pe durata respectivă.
„Absolut toate documentele care expiră sunt prelungite automat, conform ordonanței militare. Aici vorbim inclusiv de mașini cărora le expiră ITP-ul, ori numerele roșii. Același lucru se aplică și pentru cei care au permisul suspendat și trebuie să meargă săptămânal la procuror pentru prelungirea dovezii de circulație. Nu mai este nevoie să meargă la organele abilitate, dovada se prelungește automat”, a declarat Cosmin Dorel Andreica, președintele Europol ( Sindicatul Polițiștilor Europeni) pentru Impact.ro.