În urmă cu aproape un deceniu, șapte țări membre UE aveau drumuri periculoase. În 2018, doar două țări se mai află în această situație deloc lăudabilă.
Pentru al patrulea an la rând, România conduce un clasament nedorit, al celor mai periculoase drumuri din Uniunea Europeană. România, Bulgaria și Letonia se află pe primele locuri atunci când vine vorba de decese cauzate de starea proastă a drumurilor.
Nici nu e de mirare că România are cele mai proaste șosele din UE, de vreme ce autostrăzile lipsesc, iar cele existente au, de multe ori, probleme.
Sursă: Thesun
Raportul Comisiei Europene nu face cinste României
Un raport al Comisiei Europene arată că, în 2018, România a avut cel mai mare număr de morți din accidente rutiere, rată raportată la un milion de locuitori. Rata deceselor e de 96% în cazul României.
Pe următoarele locuri se află Bulgaria și Letonia, cu 88, respectiv 78 de morți la milionul de locuitori.
La polul opus se află Marea Britanie, care a înregistrat cele mai scăzute rate ale deceselor pe șosele. În Regatul Unit au fost doar 28 de morți la un milion de oameni.
Sigure din punct de vedere al drumurilor sunt și Danemarca și Irlanda, cu o rata de 30, respectiv 31 de morți la un milion de locuitori.
Anul trecut, în toate statele membre UE au murit peste 25.000 de persoane în accidente rutiere. E cu 1% mai mult decât în anul precedent. Reprezentanții Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor susțin că este deja al cincilea an consecutiv în care nu s-au luat măsuri.
Recent, Parlamentul European a votat o lege dură. Toate mașinile noi vândute în blocul comunitar, începând din 2022, vor fi dotate cu dispozitive care nu permit depășirea vitezei legale. Practic, șoferii nu vor mai putea depăși limita legală, pentru că sistemul nu le va da voie.
Mașinile trebuie, de asemenea, să fie echipate cu sisteme care să asigure siguranța șoferilor. În cazul mașinilor mari, precum camioanele, acestea trebuie construite în așa fel încât șoferul să aibă o cât mai mare vizibilitate. Fiind vehicule înalte, șoferul trebuie să fie capabil să vadă cicliștii și pietonii.