În lipsa unei informări corecte, viața de zi cu zi poate fi înfricoșătoare. Din fericire, trăim într-o eră în care totul este conectat și descoperirea adevărului este mai ușoară ca niciodată. Pe de altă parte, faptul că suntem interconectați este folosit și pentru răspândirea informațiilor false și pentru manipularea maselor.
Marile companii private și guvernele folosesc dintotdeauna propaganda pentru influențarea oamenilor, pentru profit sau pentru a controla populația.
Unele dintre aceste operațiuni de propagandă și dezinformare s-au bucurat de un succes atât de mare, încât, în pofida liberului acces la informație, oamenii încă mai cred minciunile promovate pe această cale.
Această minciuna este originară din Al Doilea Război Mondial. În timpul conflictului, englezii au inventat tehnologia RADAR, care i-a ajutat să navigheze în zbor mai ușor.
Britanicii au reușit să depisteze de la distanță piloții germani și să îi doboare. Cum englezii voiau să țină la secret noua tehnologie, au lansat o campanie de propagandă, susținând că, de fapt, morcovii le-au îmbunătățit vederea piloților.
În anii ’60, industria zahărului din Statele Unite a finanțat cercetări trebuiau să indice că principala cauză a bolilor cardiace era consumul de grăsimi saturate (și nu de zahăr). Asociația Zahărului (un grup comercial) a plătit trei oameni de știință de la Harvard să facă cercetări legate de zahăr, grăsimi și bolile cardiace.
Mai târziu, Asociația Zahărului a selectat și a publicat numai acele studii care minimizau legătura dintre zahăr și bolile cardiace. Drept urmare a crescut cazurilor de obezitate și numărul de cardiaci.
Credința populară că apa îmbuteliată este mai sănătoasă decât apa de la robinet este rezultatul propagandei răspândite de industria apei îmbuteliate, potrivit Incredibilia.ro.
Mari companii precum Coca-Cola, Pepsi și Nestle încearcă de mult timp să demonstreze că apa de la robinet nu este sănătoasă. Așadar, mulți oameni preferă să bea apă îmbuteliată. Nu peste tot sursele de apă sunt potabile, însă, în majoritatea orașelor, nu te expui niciunui risc dacă bei apă de la robinet.
Coca-Cola a recunoscut în 2004 că apa îmbuteliată ”Dasani”, promovată drept „apă minerală îmbuteliată”, nu era altceva decât apă de la robinet. În anul 2007 și Pepsi a recunoscut același lucru despre propriul brand de apă îmbuteliată, ”Aquafina”.