Ce trebuie să faci dacă primești o factură greșită la curent. În ultimele luni, românii și-au exprimat nemulțumirea profundă legată de scumpirea facturilor la apă, gaze și lumină. Mai mult de atât, cetățenii țării noastre s-au plâns de faptul că ar fi primit foarte multe facturi greșite la energie electrică. Ce măsuri trebuie luate, în cazul în care pățești așa ceva.
Majoritatea populației din România s-a plâns, în ultima perioadă, de faptul că facturile la gaze sau lumină le-au fost modificate, cetățenii fiind nevoiți să plătească sume colosale pentru a achita taxele pentru utilități.
Pe lângă faptul că prețurile s-au scumpit, mii de cetățeni au mărturisit că ar fi primit facturi greșite la curent, motiv pentru care au început procesul de constatare. Potrivit celor de la Antena 3, iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi, atunci când te afli într-o asemenea situație.
În primul rând, cetățenii trebuie să verifice indexul și să anunțe furnizorul, deîndată, despre eroarea comisă. Compania are datoria de a propune soluții pentru a rezolva problema.
„Primul pas este să notificăm furnizorul, să-i cerem să ne pună la dispoziție metrologia contorului, să vedem exact care este indexul. Și, nu în ultimul rând, poate că cel mai important, este să vedem care a fost prețul pe care ni l-a aplicat.”, spune avocatul Adrian Cuculis.
Citește și Schimbare în citirea contoarelor de energie. Ce trebuie să ştie românii despre noul sistem
Dacă primești o factură greșită la curent, iar furnizorul de energie electrică nu poate rezolva greșeala comisă, pasul următor presupune să apelezi la două instituții, ANRE și ANPC.
Ce trebuie să faci dacă primești o factură greșită la curent. La Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei pot apela atât persoanele fizice, cât și cele juridice. În schimb, ANPC lucrează doar cu solicitările persoanelor fizice.
Dacă te decizi să sesizezi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, trebuie să completezi un formular pe site-ul oficial al instituției, iar în decurs de 30 de zile, operatorii economici au datoria să răspundă consumatorilor și să verifice facturile eronate.
„Au un formular pe pagina noastră de internet, unde pot depune sesizare și atașa documentele probatorii. Colegii noștri în 30 de zile plus o marjă de siguranță în caz că întârzie corespondența cu operator economic au obligația să răspundă consumatorilor dacă sau nu se confirmă cere semnalate și care a fost decizia”, spune reprezentantul ANPC.
Pentru că facturile la curent au crescut alarmant de mult, în ultima perioadă, românii fac tot posibilul pentru a reduce consumul și cheltuielile, deopotrivă, pentru a economisi bani.
Din acest motiv, cei mai mulți dintre cetățeni ai Capitalei se orientează spre a semna contracte cu firma Hidroelectrica. Furnizorul susține că ar emite cele mai mici facturi la energia electrică, la ora actuală, în România.
Conform informațiilor companiei Hidroelectrica, în municipiul București, prețul unei facturi la curent poate ajunge până la 120 de lei, având în vedere prețul de 0.69 lei/kWh la facturile cu un consum mediu între 100 kWh și 300kWh.