Schimbare în citirea contoarelor de energie. Ce trebuie să ştie românii despre noul sistem

Schimbare în citirea contoarelor de energie. Ce trebuie să ştie românii despre noul sistem
ANRE anunță peste 28.932 reclamații din partea clienților

Schimbare în citirea contoarelor de energie! Majoritatea românilor sunt speriați de noile prețuri la energia electrică. Cu toate că statul a plafonat prețurile, facturile vin din ce în ce mai mari. Din acest motiv, ANPC propune o nouă schimbare în citirea contoarelor de energie. Drept urmare, românii trebuie să afle aceste detalii despre noul sistem.

ANPC anunță o schimbare în citirea contoarelor de energie

Nu de ieri de azi, citirea reală a contoarelor de energie electrică a fost o problemă, spune ANRE. Mai ales acum, când prețurile sunt așa cum sunt, este important ca acest lucru să se facă în mod corespunzător.

Ca urmare, ANPC propune o schimbare în citirea contoarelor de energie, care-i vizează direct pe furnizorii de energie electrică. Conform instituției ANPC, se vor face verificări ample asupra acestui aspect, în ideea de a a se asigura că aceste citiri se fac conform legislației, în mod corect.

Reprezentanții ANPC spun că au primit mai multe sesizări în care sunt prezentate astfel de situații în care cei care ar trebui să citească aceste contoare, fie o fac de mântuială, fie nu o fac deloc.

„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum.

ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluţie pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie ar fi respectarea Legii nr. 123/2012 (a energiei şi a gazelor naturale, n.r.), art. 66, alin. 4, care prevede că ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condiţiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existenţa avantajelor şi la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluţii este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice”, subliniază comunicatul citat, preluat de Economica.net.

ANRE anunță peste 28.932 reclamații din partea clienților

Într-un raport publicat recent de ANRE au fost înregistrate peste 28 de mii de reclamații, ca urmare a unor nereguli întâlnite în raportul furnizor-client. Din acest număr, mai arată raportul, peste 17.579 în domeniul energiei electrice și 11.353 în domeniul gazelor naturale.

Cele mai multe, 8.389, au fost reclamații cu facturile de energie electrică pe piață concurențială. Acestea sunt urmate de reclamațiile la contractarele de energie electrică pe piață concurentială, aici fiind înregistrate 2.265 de reclamații. Din punct de vedere al companiilor, cele mai multe reclamații, 3.629, sunt înregistrate pe numele Enel Energie Muntenia, urmată de SPEEH HIDROELECTRICA cu 2.578 de reclamații.