Nicușor Dan este primarul general al Capitalei și a fost votat de mulți tineri pentru proiectele pe care le-a promis. Politicianul a vorbit de multe ori despre reducerea poluării și a promovat mersul pe bicicletă, spunând că își dorește un oraș european, cu piste de biciclete și curățenie. Cu toate acestea, lui nu pare să îi pese foarte mult de felul în care alegerile personale se răsfrâng asupra mediului.
Primarul general al Capitalei are o mașină care în multe capitale europene este interzisă din cauza gradului de poluare. El deține un autoturism care poluează mai mult decât o fac majoritatea mașinilor pe care bucureștenii le dețin.
A declarat în repetat rânduri că vrea să scape de mașinile abandonate din București, să fluidezeze traficul și a încurajat oamenii să folosească mijloace de transport alternative, precum trotinete, biciclete și alte sisteme care nu poluează.
Cu toate astea, el are în garaj o mașină care are 35 de ani vechime și este încadrată în norma de poluare non-euro, care este interzisă în multe orașe din Europa.
Nicușor Dan a scris în declarația de avere că are un Citroen BX produs în 1986, o mașină care poluează extrordinar de mult și care nu ar trebui să circule pe străzi din cauza faptului că are emisii de gaze este limita acceptată.
Această mașina este una dintre cele mai de succes serii făcute de Citroen între 1982 și 1994.
Seria BX a fost vândută în 2 milioane de exemplare de-a lungul timpului. Citroen BX este o mașină ușoară și rapidă, iar o parte din caroserie este făcută din plastic. Producătorii au vrut să atragă publicul tânăr și activ, iar modelele din această serie sunt în general sport.
INS a publicat o statistică conform căreia 12,5% din mașinile înmatriculate în acest moment în România sunt non-euro.
În plus, deja se discută despre o taxă auto pesntru cei care au mașini mai vechi de 15 ani și despre introducerea unui impozit mai mare, de minim 900 de lei pe an, pentru acești proprietari.
În 2019, Gabriela Firea a propus un impozit de 1.900 de lei pentru cei care au mașini non-euro și interzicerea acestor vehicule în București începând cu 2022. Proiectul Oxygen a fost votat în Consiliul General, dar s-a renunțat la el din cauza nemulțumirii locuitorilor Capitalei.
De altfel, Nicușor Dan nu a folosit mașina prea des. El folosește un Renault Clio IV și nu a fost văzut niciodată la volanul Citroenului BX.