Ce sunt de fapt influencerii din România și cum fac publicitate mascată. Cazul Plush Bio

Ce sunt de fapt influencerii din România și cum fac publicitate mascată. Cazul Plush Bio

Este un nou caz al influencerilor care recomandă produse, însă nu precizează că au primit bani pentru a face asta. Se pare că mai mulți influenceri au promovat o cremă de la Plush Bio fără a marca publicitatea și mai multe cliente au reclamat că produsul le-a făcut rău, notează Libertatea.ro.

Influencerii din România și cazul Plush Bio

Dorian Popa, Bianca Drăgușanu, Gina Pistol, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu sau Nicole Cherry se numără printre vedetele care au promovat crema pe rețelele sociale.

Însă mai multe tinere au reclamat faptul că crema promovată de influenceri le-a făcut rău, iar unele au făcut chiar plângeri penale, notează sursa citată.

Ce au afirmat influencerii?

Nu este prima dată când revine în discuție tema publicității mascate practicate de către influenceri, dar și faptul că, prin această practică își păcălesc publicul.

De altfel, în vara anului trecut, mai mult vloggeri lăudau confortul din autobuzele Bucureștene. De fapt, era o campanie a Primăriei Capitalei, iar vloggerii precum BRomania, Mikey Hash, Alex Ghiduș erau plătiți, doar că ei nu marcau acest lucru, notează paginademedia.ro.

Andreea Marin a promovat în ultimul an, pe rețelele sociale și în interviuri, un centru medical, dar fără a preciza că firma sa avea un contract cu Primăria Sectorului 1, care îl administra.

Persoanele cu care colaborează nu cer în mod specific acest lucru (marcarea n. red), afirma vedeta pentru Libertatea, publicația care a descoperit contractele.

Cum răspund influencerii

De la izbucnirea scandalului în mediul online, Adelina Pestrițu a decis să oprească colaborarea. “Cred că nici un aspect care se referă la sănătatea oamenilor nu poate fi ignorat și de aceea am decis suspendarea parteneriatului pe care îl am cu Plush Bio”, a afirmat, pentru Libertatea, Adelina Pestrițu.

Menționăm că Adelina Pestrițu are 1,5 milioane de fani pe Instagram, iar anul trecut și a fost desemnată, la gala internațională E! Peoples Choice Awards, organizată în Los Angeles, drept cel mai puternic influencer din România.

Dorian Popa are 1,8 milioane de fani doar pe Instagram. Acesta s-a filmat chiar în fabrică în urmă cu doar câteva zile și a publicat un video pe YouTube intitulat “Adevărul despre Plush Bio”, dar care între timp nu mai este public. Acesta menționează totuși că nu a folosit și produsele antiacneice, însă doar pe cele “care îi reîmprospătează tenul”.

Bianca Drăgușanu afirmă că nici ea nu a avut probleme. Vedeta cu un milion de fani pe Instagram admite că a fost plătită pentru promovare: “Eu le folosesc în continuare, atât timp cât am un contract cu acești oameni”.
Andreea Antonescu, care are 200.000 de urmăritori, spune că nu a primit bani de la Plush Bio. Aceasta spune că se află în faza în care testează produsele.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI