CNAIR a găsit o soluție pentru a reduce numărul accidentelor rutiere. În anul 2020, în România, și-au pierdut viața 1.646 de persoane în accidente rutiere. De fapt, țara noastră are cel mai mare număr de morți în accidente rutiere din UE la un milion de locuitor. Autoritățile au căutat o soluție și chiar au testat-o pe „Drumul Morții” pentru a reduce numărul accidentelor rutiere.
Astfel, autoritățile permit o reducere a benzilor de circulație cu jumătate de metri pe drumurile naționale, pe câteva trasee periculoase, pentru a se putea crea o bandă suplimentară de mers.
Măsura a fost aplicată deja pe o porțiune din DN2. Anterior, între Sinești și Movilița aveau loc accidente grave săptămânal. Acum, din 2019 până în prezent, în zonă s-a produs doar un accident cu victime.
DN2 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens și margini largi de drum, care induc șoferii în eroare.
Ministerul Transporturilor propune reducerea benzilor la 3 metri pe porțiunile periculoase, astfel ca pe un sens să poată trece și două tiruri simultan.
„Și după ce va fi gata A7, care unește Bucureștiul de Bacău și până la Siret-Suceava, când o să fie gata, o să fie trafic în continuare pe E85. Acest 2+1 plus autostrada o să însemne un grad de siguranță maximă.
O să salvăm vieți imediat și asta a demonstrat segmentul de test dintre Sinești și Movilița”, spune Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură.
„Dorim să aplicăm această soluție până la Bacău, pe 290 de kilometri aproape vom aplica configurația pe DN2, până când se vor finaliza lucrările la Autostrada Moldovei. E un proiect prins în PNRR. Până în 2026 trebuie finalizat”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.