Facebook și Mark Zuckerberg au fost sub presiune în ultima vreme. Au existat, ulterior, zvonuri care prevesteau o mișcare de 180 de grade a lui Zuckerberg, și a venit. Schimbarea numelui companiei a fost anunțată chiar de Zuckerberg pe Facebook. Noul nume va fi Meta. Mark Zuckerberg a declarat că i va schimbat numele companiei în Meta pentru a-și separa munca pe noile tehnologii de platforma de socializare Facebook.
Fondatorul și CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat schimbarea numelui companiei sale în Meta. Anunțul a venit joi, pe 28 octombrie, în timpul unei prezentări Facebook privind tehnologiile de realitate virtuală.
Zuckerberg a afirmat că gigantul din Silicon Valley se va concentra pe metavers, mai degrabă decât pe aplicațiile sale de socializare. Deci, va schimba această mișcare ceva pentru miliardele de oameni care folosesc aplicațiile Facebook, cum ar fi Instagram și WhatsApp, și de ce a fost ales numele Meta? Iată ce trebuie să știți.
Meta este noul nume pentru imperiul de afaceri al lui Mark Zuckerberg, o companie care se extinde acum dincolo de aplicațiile de social media și în proiectarea și fabricarea de noi tehnologii. În perioada premergătoare anunțului, au existat speculații cu privire la o potențială schimbare a numelui.
Facebook a acoperit logo-ul la sediul său din California cu un emoji „like”. Dar, în timp ce compania-mamă nu mai este acum cunoscută ca Facebook, numele Facebook va rămâne sub forma aplicației de social media.
Într-adevăr, utilizatorii de zi cu zi ai Facebook, Instagram sau WhatsApp este puțin probabil să vadă modificări legate de schimbarea numelui. Explicând decizia, Mark Zuckerberg a spus:
„Din ce în ce mai mult, [Facebook] pur și simplu nu cuprinde tot ceea ce facem. Construirea aplicațiilor noastre de social media va fi întotdeauna un accent important pentru noi.
În acest moment întregul nostru brand este atât de strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor. Sper că suntem văzuți ca o companie metaversă. Și vreau să ne ancorăm munca și identitatea pe ceea ce ne construim.”
Este o mișcare care reflectă ceea ce a făcut Google când și-a schimbat numele companiei-mamă în Alphabet în 2015, pentru a reprezenta schimbarea sa dincolo de a fi un simplu motor de căutare.
Celălalt anunț cheie pe care l-a făcut Zuckerberg a fost despre „Steaua de Nord” a lui Meta, jargonul de afaceri pentru care este scopul unei companii. El a spus că Meta „va fi mai întâi metavers, nu Facebook mai întâi”.
În esență, înseamnă că Facebook nu va mai fi principalul obiectiv al companiei. În schimb, își va turna resursele în construirea de produse de realitate virtuală. Pe termen mai lung, Mark Zuckerberg a spus că ar însemna, de asemenea, că oamenii nu ar trebui să folosească Facebook pentru a folosi celelalte servicii ale companiei.
Mark Zuckerberg a spus în prezentarea sa că a ales numele Meta în parte pentru că „reflectă întreaga amploare a ceea ce facem și viitorul pe care dorim să-l construim”. Dar el a mai spus că a ales-o deoarece în greacă înseamnă „dincolo”.
„Pentru mine, simbolizează că întotdeauna există mai mult de construit. Întotdeauna există un următor capitol al poveștii. Pentru noi este o poveste care a început în camera căminului. Acum a crescut dincolo de orice ne-am putea imagina.
A crescut într-o familie de aplicații pe care oamenii le folosesc pentru a se găsi unii pe alții, pentru a-și găsi vocea. Sunt mândru de ceea ce am construit până acum. Snt entuziasmat de ceea ce urmează pe măsură ce trecem dincolo de ceea ce este posibil astăzi.
Dincolo de constrângerile ecranelor, dincolo de limitele distanței și ale fizicii. Către un viitor în care toată lumea poate fi prezentă unul cu celălalt. Să creeze noi oportunități și să experimenteze lucruri noi.”, a explicat Zuckerberg.
Și în ceea ce ar putea deveni sloganul noului brand, Zuckerberg a spus: „Viitorul va fi dincolo de orice ne putem imagina”.
Un metavers este o lume online în care oamenii se pot juca, lucra și comunica într-un mediu virtual. Termenul se referă la un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică în care o comunitate de oameni poate interacționa sub formă de avatare.
Acest lucru este posibil prin îmbinarea realității fizice, augmentate și virtuale. Această lume există deja astăzi prin marca Oculus, deținută de Meta. Dispozitivul va fi rebranduit în Meta Quest în 2022.
Metavers va fi caracterizat și prin colaborarea Meta cu producătorul de ochelari Ray-Ban. Dispozitivul permite utilizatorilor să vadă notificările din rețelele sociale prin ochelari sau ochelari de soare.
În prezentarea sa, Mark Zuckerberg a arătat cum noul său concept de metavers „Orizont” s-ar putea aplica vieților noastre viitoare. De exemplu, el a demonstrat cum ar putea fi folosit pentru a organiza întâlniri de lucru realiste și pentru a ajuta la educație.