Românii au observat că pe unele produse din magazine apare inscripția ”DOR”, dar sunt puține persoane care știu ce semnifică acest logo. Iată la ce trebuie să fie clienții mai atenți atunci când fac cumpărături.
Dacă sunteți adepții consumului de produse românești, de acum înainte le veți putea identifica mult mai ușor în supermarketurile din toată țara. Din 5 decembrie 2023, guvernul a adoptat legea prin care se dorește promovarea produselor autohtone.
Drept urmare, toate produsele românești vor avea inscripționate logoul DOR, care înseamnă „De Origine România”, notează Antena 3 CNN.
Eticheta nu este, totuși, obligatorie, însă producătorii pot alege dacă o folosesc sau nu. Dacă cei care aleg să folosească acest logo, trebuie să depună un dosar stufos la Ministerul Agriculturii. În acest mod, eticheta îi va ajuta pe români să își dea seama, mai ușor, care sunt produsele fabricate în România.
Conform informațiilor furnizate de Ministerul Agriculturii, tot mai multe produse cu eticheta DOR vor apărea în magazine din 2024.
”E vorba de o schemă voluntară. Ajută la promovarea produselor românești la raft”, a declarat Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, potrivit Observator.
În ceea ce privește cozonacii, aceștia pot primi logo-ul DOR doar dacă făina din care sunt făcuți provine din cereale românești, la fel ca laptele și ouăle, care trebuie să provină de la animale tot din țară. Aici intră și nuca, care trebuie să fie de proveniență românească. Cât despre stafide sau esențe, ele nu pot fi folosite în proporție mai mare de 25% dacă nu sunt produse în România.