Ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci ouă zilnic. Români, mare atenție

De ce nu este bine să consumi ouă în fiecare zi

Din ce în ce mai mulţi români ajung la medic cu probleme de sănătate cauzate, în mare parte, de regimul alimentar nesănătos. Doctorii explică ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci ouă zilnic.

Mănânci ouă zilnic?! Iată ce spun medicii

Statistic vorbind, românii sunt mari consumatori de ouă. Deşi este un aliment benefic pentru sănătate, consumat în exces, acesta poate deveni toxic. Studii recente arată clar ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci ouă zilnic. Mai exact, riscul de diabet creşte cu 60%.

Universitatea din Australia de Sus, în parteneriat cu Universitatea de Medicină din China şi Universitatea din Qatar, au realizat un studiu în perioada 1991 – 2009, pe aproape 10.000 de tineri. Astfel, cercetătorii au descoperit că persoanele care au mâncat în fiecare zi unul sau mai multe ouă şi-au crescut considerabil riscul de a dezvolta diabet.

“Ceea ce am constatat este că consumul de ouă pe termen lung mai mare (peste 38 de grame pe zi) a crescut riscul de diabet la adulții chinezi cu aproximativ 25%. În plus, adulții care au consumat în mod regulat multe ouă au avut un risc crescut de diabet cu 60%.

Dieta este un factor cunoscut și modificabil care contribuie la apariția diabetului de tip 2. Este, prin urmare, important să înțelegem gama de factori dietetici care pot avea un impact asupra prevalenței tot mai mări a bolii”, explică dr. Ming Li, co-autor al studiului.

Un alt lucru observat de către specialişti este faptul că efectul este mai pronunţat la femei decât la bărbați.

Oul este considerat un super aliment

Oul este considerat un super aliment

Ouăle, beneficii pentru organism

Pe de altă parte, consumate în limite normale (2-3 bucăţi pe săptămână), ouăle sunt o minune pentru sănătate. Considerat un super-aliment, oul conţine substanţe nutritive cu rol esenţial în menţinerea stării de sănătate, printre care acizi graşi Omega 3, vitaminele A, B2, B5, B6, B12, D, E, K, acid folic, seleniu, fosfor, calciu şi zinc.

De asemenea, consumul de ouă scade riscul de boli de inimă sau accidente vasculare cerebrale, datorită faptului că ajută la creşterea nivelului de HDL (colesterol sănătos). Mai mult, ajuta dezvoltarea creierului în stadiului intrauterine şi favorizează creşterea armonioasă a copiilor, iar colina are rol de protectiv împotriva anumitor forme de cancer.

Importantă sursă de proteină, ouăle ajută la creşterea masei musculare, reglarea tensiunii, dezvoltarea ţesuturilor şi întărirea oaselor. Fiind alimente săţioase, acestea sunt recomandate şi în dietele pentru topirea kilogramelor în plus.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI