Ce se întâmplă cu Dacia. Vestea care zdruncină realizările mărețe de la Mioveni

Autor: Alexandra Chivu - 20:02, 11 iul. 2019
Probleme pentru Dacia în iunie

Luna iunie a venit cu probleme pentru Dacia, iar vestea a zdruncinat realizările mărețe de la Mioveni. Pentru prima dată după mult timp, piața de autoturisme din România a înregistrat o modificare îngrijorătoare pentru Dacia.

Ce se întâmplă cu Dacia? Realizările mărețe de la Mioveni, în zadar

Piața de autoturisme a adus un moment nemaitrăit de România ”de ani și ani”, fiind înregistrată o scădere a înmatriculărilor de autoturisme Dacia, moment anticipat de profit.ro, date fiind și circumstanțele din 2010, când compania a mai trecut prin așa ceva, dar la alt nivel. De altfel, scăderea înmatriculărilor Dacia putea fi prevăzută fără dar și poate numai privind livrările raportate în luna martie.

Conform datelor DRPCIV, piața de mașini noi din țara noastră a înregistrat și în luna iunie o sporire comparativ cu anul precedent, cu 15%, urcând până la 14.082 de unități înmatriculate. De precizat este că rezultatul a fost sprijinit în special de mărcile de import, ce au compensat scăderea înregistrată de Dacia. Cât despre marca de la Mioveni, ea s-a micșorat pentru prima dată în acest an, cu un procent de 1,07%, la 3.773 unități înmatriculate în iunie.

Ce se întâmplă cu Dacia. Vestea care zdruncină realizările mărețe de la Mioveni
Luna iunie a venit cu probleme pentru Dacia

Așadar, cifrele marchează cert o scădere a cererii pentru mașinile tip Dacia, lucru observat din vânzările/livrările din această primăvară. Pierderea producătorului autohton Dacia a fost recuperată de Renault, care s-a bucurat de impasul trăit de companie. Astfel, Renault se numără, acum, printre mărcile cu cele mai mari creșteri în iunie. O altă creștere a fost observată și în cota de piață de Fort, 36,45%, ce a trecut nivelul de 1000 de mașini înmatriculate.

De asemenea, și Skoda și Volkswagen, deși în procente mici, au avut parte de majorări.  Dintre toate mărcile, cel mai important avans l-a avut BMW, cu 122,28% mai multe mașini înmatriculate. La capătul celălalt al firului, pe lângă Dacia, scăderi au mai suferit și Suzuki, Peugeot, Mercedes-Benz, Kia și Audi.