Ce se întâmplă când nu dormi suficient! Specialiștii trag un semnal de alarmă important

Ce se întâmplă când nu dormi suficient! Specialiștii trag un semnal de alarmă important

Majoritatea dintre noi știm clar că lipsa somnului are un efect profund asupra modului în care funcționăm zi de zi. De la iritabilitate și stângăcie crescută la o susceptibilitate mai mare la răceli și boli cronice, există cercetări ample pentru a susține acest lucru. Acum, un nou studiu amplu confirmă, de asemenea, faptul că lipsa de somn te poate face nefeicit.

Ce se întâmplă când nu dormi suficient!

„Chiar și fluctuațiile minore de noapte la noapte în durata somnului pot avea consecințe asupra modului în care oamenii răspund la evenimente din viața lor de zi cu zi”, a spus psihologul Nancy Sin de la Universitatea din British Columbia.

Sin și colegii au folosit datele sondajului de la aproape 2.000 de adulți cu vârste cuprinse între 33 și 84 de ani. După evaluarea condițiilor lor inițiale, participanții au fost întrebați vreme opt ​​zile consecutive despre durata somnului, stresul zilnic și experiențele evenimentelor pozitive și negative.

„Când oamenii experimentează ceva pozitiv, cum ar fi îmbrățișarea sau petrecerea timpului în natură, de obicei se simt mai fericiți în acea zi”, a explicat Sin.

„Dar am constatat că atunci când o persoană doarme mai puțin decât cantitatea obișnuită, nu are la fel de mult un impuls în emoțiile pozitive.”

Din fericire, acest efect merge și în sens invers. Un somn mai lung face ca evenimentele pozitive să pară și mai bune și protejează împotriva efectelor stresului zilnic. Echipa a constatat că aceste efecte sunt și mai mari asupra celor cu probleme cronice de sănătate, cum ar fi durerea cronică.

„Pentru cei cu afecțiuni cronice de sănătate, am constatat că somnul mai lung – comparativ cu durata obișnuită a somnului – a dus la răspunsuri mai bune la experiențele pozitive din ziua următoare”, a spus Sin.

În mod neașteptat, cercetătorii nu au găsit nicio legătură între durata somnului și reacțiile negative. Acest lucru sugerează că somnul este deosebit de important pentru pozitivitate, notează echipa în lucrarea lor și că este important să analizăm atât efectele pozitive, cât și pe cele negative atunci când investigăm somnul.

Ce arată studiile specialiștilor

Sin și echipa avertizează că studiul lor are mai multe limitări, deoarece datele lor s-au bazat pe amintirea pacienților, ceea ce nu este întotdeauna corect. Dar acesta este unul dintre primele studii care au examinat aceste efecte ale somnului într-un cadru natural, spre deosebire de condițiile de laborator, iar datele lor ar putea fi utile pentru viitoarele investigații care analizează rezultatele pe termen lung.

Cercetările au arătat în mod constant că mulți dintre noi nu dormim suficient. Spre exemplu, până la o treime dintre adulții americani declară că dorm mai puțin decât orele recomandate de șapte până la nouă ore, iar 12% dintre australieni au mai puțin de 5,5 ore. Acestea fiind spuse, dacă prioritizarea somnului ar fi ușoară, probabil că mulți oameni nu ar avea astfel de probleme în a face asta. Pe lângă stres și condițiile cronice de sănătate, alți factori, cum ar fi deconectarea de la ciclurile noastre naturale de somn, nevoia de a face munca în schimburi sau locuri de muncă multiple, precum și singurătatea pot face foarte dificilă obținerea cantității recomandate de somn. Dacă am putea schimba unele dintre aceste probleme mari care ne afectează somnul, mult mai mulți dintre noi ar avea șansa de a experimenta nu doar rezultate mai bune pentru sănătate, ci și bucurii mai mari în viață.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI