Familia regală britanică se află în centrul atenției nu doar pentru activitățile lor oficiale, ci și pentru aspecte mai personale, cum ar fi performanțele lor școlare. Ce rezultate au avut la învățătură membrii Casei Regale?
Un articol recent publicat de corespondentul la Londra al cotidianului italian Corriere della Sera aduce în atenție performanțele școlare ale unor membri ai familiei regale britanice, descriindu-le drept mediocre. Focalizarea principală a articolului este pe Sarah Ferguson, fosta soție a Prințului Andrew, ale cărei rezultate școlare au fost recent descoperite la fosta ei școală.
Contrar percepției generale, se pare că Ducesa de York nu s-a descurcat atât de bine în anii de școală, după cum reiese din buletinele de note găsite.
La examenele care încheiau școala obligatorie la vârsta de 16 ani, Sarah Ferguson a obținut doar o notă bună la limba engleză orală și o notă de trecere la arte, însă a picat alte materii importante precum limba și literatura engleză, biologie, franceză și geografie. Aceste dezvăluiri contrazic imaginea publică a fostei ducese, cunoscută și ca scriitoare consacrată.
Descoperirea acestor note școlare a stârnit un val de discuții în rândul publicului și mass-media, privind presiunile și așteptările plasate pe membrii familiei regale în ceea ce privește educația și performanța academică. Articolul italian subliniază o discrepanță între imaginea publică a familiei regale și realitățile individuale ale membrilor acesteia.
După recenta ”demascare” a rezultatelor școlare dezamăgitoare ale Sarah Ferguson, fosta soție a Prințului Andrew, articolul subliniază că ea nu este singura cu astfel de performanțe în cadrul familiei regale.
Conform sursei citate, nici actuala regină Camilla nu a avut rezultate strălucite la studii, reușind să aducă acasă o singură materie la examenele obligatorii și abandonând și ea studiile la vârsta de 16 ani.
De asemenea, soțul ei, Regele Charles, nu a excelat academic în tinerețe. La 18 ani, a urmat doar două materii și a obținut o notă bună la istorie, dar a trecut cu dificultate la franceză.
În ciuda acestui fapt, a fost admis la Universitatea Cambridge, o decizie care, conform articolului, nu ar fi fost luată pentru „o persoană normală” cu aceleași rezultate în carnetul de note. Regele Charles a absolvit cu o diplomă de gradul doi inferior, o calificare considerată modestă în contextul academic actual.
Aceste detalii privind educația membrilor familiei regale sugerează că standardele academice pentru aceștia sunt diferite față de cele ale publicului larg.
Infroamțiile actuale aduc în discuție modul în care statutul și privilegiile familiei regale influențează oportunitățile educaționale și cum acestea se compară cu experiențele educaționale ale altor cetățeni, potrivit publicației Corriere.
Prințul Harry este descris ca având performanțe mediocre în timpul școlii la Eton, unde a avut succes la arte, dar se sugerează că acest lucru se datorează ajutorului profesorilor. La geografie, prințul a obținut o notă slabă, fapt care l-a determinat să se îndrepte către Academia Militară, în loc de Universitate.
De asemenea, există informații cu privire la faptul că, mamele colegilor lui Harry afirmau malițios că ”Sunt liniștită acum, fiul meu nu este cel mai prost dintre toți elevii”. Prințesa Diana, de asemenea, nu a excelat academic, părăsind școala obligatorie fără să obțină vreo calificare notabilă.
În contrast, Prințul William și soția sa, Kate, au avut rezultate mult mai bune. Prințul William a obținut cea mai mare notă la geografie, a avut performanțe rezonabile la istoria artei și a trecut biologia.
Kate, pe de altă parte, a obținut note maxime la matematică și artă și s-a descurcat bine la engleză, fiind considerată de ziarul italian „practic un geniu” în comparație cu rudele sale. Amândoi au absolvit universitatea cu „upper second”, un calificativ satisfăcător.