S-a aflat ce lovitură a dat BCR în România. BCR a înregistrat un profit net de 477.5 milioane de lei, ceea ce înseamnă 96.5 milioane de euro în trimestrul 1 din 2022, în creștere cu 12,5% față de rezultatul de 424,6 milioane de lei, 87,0 milioane de euro, în perioada similară a anului 2021.
Rezultatul operațional al BCR s-a îmbunătățit cu 20,8% până la 588,5 milioane de lei (119,0 milioane de euro) în trimestrul 1 din 2022, de la 487,1 milioane de lei (99,8 milioane de euro) în trimestrul 1 al anului 2021, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai înalte.
De asemenea, venitul net din dobânzi a sporit cu 11,0% până la 659,2 milioane de lei (133,3 milioane de euro) în trimestrul 1 din 2022, de la 593,8 milioane de lei (121,7 milioane de euro) în trimestrul 1 al lui 2021, favorizat de un volum mai mare de afaceri atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară.
În plus, venitul net din comisioane a crescut cu 23,9% până la 226,2 milioane de lei (45,7 milioane de euro) în trimestrul 1 2022, de la 182,6 milioane de lei (37,4 milioane de euro) în perioada similară din 2021, determinat de un venit din comisioane mai mare pe toate categoriile de comisioane.
De asemenea, rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 86,5% până la 149,0 milioane de lei (30,1 milioane de euro) în trimestrul 1 din acest an, de la 79,9 milioane de lei (16,4 milioane de euro) în perioada similară a lui 2021, datorat unei activități de tranzacționare mai mari și, de asemenea, amplificat de un număr mai mare de tranzacții de schimb valutar determinate de contextul geopolitic în care ne aflăm.
Venitul operațional a crescut cu 20,1% până la 1.060,3 milioane de lei (214,4 milioane de euro) în primul trimestru din 2022, de la 882,9 milioane de lei (180,9 milioane de euro) în trimestrul similar al lui 2021, determinat de toate componentele principale de venituri.
Nu în ultimul rând, cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 471,8 milioane de lei (95,4 milioane de euro) în primele trei lui ale lui 2022, în creștere cu 19,2% în comparație cu 395,8 milioane de lei (81,1 milioane de euro) în trimestrul 1 2021, determinat în principal de contribuția anuală mai mare la fondul de garantare a depozitelor în 2022, de costurile legate de IT, utilități, precum și de costurile sezoniere de marketing mai mari.