Ce înseamnă când iese fum negru pe țeava de eșapament. Când totul funcționează așa cum ar trebui, nu ar trebui să existe emisii vizibile care provin de la țeava de evacuare a mașinii tale. Culoarea fumului poate varia în funcție de problema pe care o are mașina. Dacă vezi că iese fum negru pe țeava de eșapament este probabil un semn că ceva în motor este în neregulă. Fumul negru de la evacuare este unul dintre cei mai ușor de recunoscut și de remediat. Iată așadar ce înseamnă când iese fum negru pe țeava de eșapament.
Mecanicii îi sfătuiesc de obicei pe proprietarii de mașini să-i informeze cât mai curând posibil când observă că pe țeava de eșapament a mașinii lor iese fum de culoare neagră. Adevărul este că majoritatea proprietarilor de mașini tind să ignore fumul, pretinzând că va dispărea de la sine.
Este adevărat că uneori poate fi doar o explozie de fum atunci când pornești mașina și apoi acesta să dispară în câteva secunde. Totuși, dacă fumul nu se limpezește, ar trebui să știi că există o problemă și să faci demersurile necesare pentru a duce mașina la un service auto. Este important să reții că acest tip de fum este cauzat de obicei de mai multe probleme, cum ar fi:
Ce înseamnă când iese fum negru pe țeava de eșapament ? Apariția acestui fum înseamnă pur și simplu că motorul mașinii tale arde prea mult combustibil. Prin aceasta, se înțelege fie că combustibilul a fost contaminat, fie s-a amestecat prea mult cu uleiul din motor.
Este important de reținut că deși combustibilul trebuie să se amestece cu uleiul, trebuie să fie echilibrul potrivit. Afectând atât motoarele diesel, cât și pe benzină, este regretabil că majoritatea motoarelor diesel au o rată mai mare.
Dacă ai mașină diesel și te întrebi ce înseamnă când iese fum negru pe țeava de eșapament, trebuie să știi că de cele mai multe ori acesta va ieși în momentul în care se pornește motorul. Un alt moment este când vremea este rece sau când se aplică o accelerare puternică.
Acestea fiind spuse, se va putea observa în aceste cazuri, că fumul negru care iese pe țeava de eșapament este de cele mai multe ori, foarte gros.
La mașinile pe benzină, deși nu sunt atât populare ca majoritatea mașinilor cu motor diesel, fumul negru care se observă este probabil din cauza supraalimentării, la fel ca în cazul mașinilor diesel. Acest lucru se întâmplă în cea mai mare parte la mașinile care sunt turbo, acest turbo acționează ca o țeavă antrenată de evacuare care pompează aer suplimentar în motor și este unită cu combustibil suplimentar pentru a oferi o putere sporită. Trebuie reținut faptul că combustibilul suplimentar va fi ars corespunzător numai dacă este furnizat suficient aer și asta înseamnă că turbocompresorul trebuie să fie în stare bună.
Din păcate, dacă turbocompresorul se întâmplă să fie uzat sau are o scurgere de la conductele sale, atunci nu va furniza suficient aer pentru ca combustibilul suplimentar să fie ars corespunzător. Acest lucru va duce cu siguranță la eliminarea combustibilului suplimentar prin evacuare. Nu uitați, dacă ignorați fumul frecvent, atunci veți risca să vă deteriorați senzorii mașinii și catalizatorul.