Ce este vitamina D, de fapt. Mulți oameni nu știu de ce e importantă în organism

Cum ne luam doza zilnica de vitamina D

Mulți oameni aud de Vitamina D, mai ales în contextul epidemiei de coronavrius, însă nu știu care este importanța ei în organismul uman. Rolul Vitaminei D nu poate fi contestat, iar acest element regleaza absobtia de calciu si fosfor în organism, are grijă ca sistemul imunitar să funcționeze cât mai bine și luptă împotriva mai multor boli.

Cum ajută vitamina D corpul uman. Unde se regăsește elementul benefic pentru organismul uman

Experții au explicat de ce este importantă Vitamina D pentru organism și care este doza zilnică recomandată. O cantitate optimă de Vitamina D, de 600 unitati internationale, este importanta pentru cresterea si dezvoltarea dintilor si pentru sanatatea oaselor.

Persoanele care nu au suficienta vitamina D în corp, în timp, se poate instaura osteoporoza. De asemenea, s-a dovedit ca vitamina D lupta împotriva depresiei și se spune ca ne ajuta sa tinem la distanta kilogramele în plus. Aveți mai jos câteva mituri despre acest element vital al organismului nostru si clarificarile necesare, pentru a fi informați corect.

Vitamina D se regaseste si in alimente
Vitamina D se regaseste si in alimente

Mitul 1. Cantitatea necesară de Vitamina D se cumulează după doar câteva minute petrecute la soare.

Adevar: Doamnele până în 70 de ani au nevoie zilnic, de aproximativ, 600 de UI (unitati internationale), iar la cele trecute de aceasta vârstă, chiar 800 UI.

Pentru obtinerea acestor doze, ar fi nevoie ca o femeile să stea la soare câte o oră, pe săptămână, fără aplicarea de produse cu protectie.

Mitul 2. Zilele cu puțin soare duce la deficiență de Vitamina D.

Adevar: Acest lucru nu este în totalitate adevărat. Anumite cercetări demonstrează că eschimoșii pot avea un nivel ridicat de Vitamina D, în timp ce anumite persoane care petrec mult timp pe plajă (practicanții sporturilor de apă) sunt deficiente la acest capitol.

Printre factorii care duc la o carență vitaminei D sunt: sarcina, alăptarea, bătrânețea, malnutriția, bolile de rinichi, absența totală a expunerii la raze UV, precum și obezitatea.

Mitul 3. Alimentele nu aduc o cantitate importantă de vitamina D.

Adevar: Așa este, există puține alimente care conțin, în mod natural, Vitamina D. Printre acestea se numără pestele bogat în grăsimi sănătoase (ton, somon, sardine, macrou), ficatul de vită, cerealele și nucile. Alimentul care contine cea mai puternica doza de Vitamina D este laptele, însă aceasta este adăugată, nu este dobândită pe cale naturală.

Cei care nu își iau iau doza zilnic din alimentație, atunci pot apela la suplimente, dar doar sub supravegherea medicului. Suplimentele de Vitamina D se găsesc sub două forme: D3 (colecalciferol) este forma obținută prin expunerea la razele solare și D2 (ergocalciferol) este tipul de vitamina D care se găsește și în mancare.

Mitul 4. Sunt necesare raze UV pentru a obține doza necesara de Vitamina D.

Adevar: Nu este așa. Adevarul este că statul la soare pe un sezlong, în plin soare, nu este unica metoda pentru a ne hrăni corpul cu Vitamina D.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI