Până de curând românii apelau la instalațiile GPL pentru a reduce costurile de carburanți. Contra unor sume de bani, aceștia își instalau sisteme omologate, consumul fiind vizibil mult mai mic. Văzând în asta o oportunitate, o parte din producătorii auto au optat pentru a instala direct din fabrică aceste sisteme. De exemplu, Dacia Renault are o gamă de autoturisme care vine cu sisteme GPL deja instalate. Dar, dacă ne referim la sistemele instalate independent, sunt câteva lucruri importante. În cele ce urmează vom afla împreună ce este interzis să faci după ce montezi instalația GPL pe mașină.
Un sistem GPL pentru autoturisme este un sistem instalat într-un vehicul pentru ca acesta să poată fi alimentat cu autogaz. Este mai economic să conduci un autovehicul cu autogaz decât cu benzină sau motorină.
În cest caz, deși a ajuns la aproape 4 lei pe litrul de gaz, costul de cumpărare a autogazului în majoritatea țărilor europene este aproape jumătate din costul de cumpărare a benzinei sau a motorinei.
În cazul în care mașina ta nu este prevăzută din fabrică cu un sistem GPL și doreștisă îl montezi, există o serie de aspecte pe care trebuie să le iei în considerare înainte de a converti mașina la GPL.
Atunci când conduceți cu un sistem GPL beneficiați de o serie de avantaje, cum ar fi economisirea costurilor de combustibil și reducerea emisiilor de CO2, particule și NOx. Puteți face convertirea mașinii la GPL de către un distribuitor autorizat.
La momentul instalării unui sistem GPL, diverse componente sunt instalate în mașină și sub capotă. Rezervorul de GPL este de obicei instalat în locul roții de rezervă, astfel încât nu se pierde spațiu pentru bagaje.
Punctul de umplere cu GPL este plasat, de obicei, în spatele clapetei de lângă racordul de benzină. Un întrerupător vă arată cât de plin este rezervorul de GPL și cu ajutorul căruia puteți comuta manual între conducerea pe GPL sau pe benzină, dacă doriți.
Desigur, instalarea unui sistem de gaz într-o mașină are unele dezavantaje. Unul dintre ele este necesitatea de a dezvolta unele obiceiuri. Este esențial să nu uitați să porniți motorul pe benzină mai ales iarna, astfel încât evaporatorul să fie încălzit cu lichid de răcire.
De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că sistemul pe gaz necesită o instalare și inspecții de service regulate, ceea ce reprezintă un cost suplimentar de exploatare.
De asemenea, mașina trebuie realimentată din când în când cu benzină pentru ca pompa de combustibil să nu se defecteze. Dezavantajul poate fi, de asemenea, spațiul limitat în portbagajul mașinii atunci când se instalează un rezervor de gaz intern cilindric sau toroidal.
Cu toate acestea, aceste dezavantaje minore par să nu deranjeze deloc atunci când ne uităm la beneficiile instalației GPL. Principalul motiv pentru care atât de mulți șoferi trec de la benzină la gaz este, bineînțeles, funcționarea mai ieftină a mașinii.
Gazul este cu aproximativ 40% mai ieftin decât benzina. Deci, este motiv pentru care nu doar persoanele fizice, ci și companiile de transport sau corporațiile de taxi îl folosesc cu plăcere. Alimentarea cu combustibil aduce economii uriașe pe an.
Al doilea motiv este valoarea ecologică a acestei soluții. Mașinile cu instalații pe gaz emit mult mai puține gaze cu efect de seră. Șoferii laudă, de asemenea, o performanță mai bună a mașinii. În genral, rezervorul de gaz cântărește puțin, ceea ce este important pentru mașină.
Instalațiile moderne se montează destul de simplu și sunt complet sigure. Nu există niciun risc de explozie a gazului. În prezent, se folosesc colectoare și sisteme de admisie din metal care împiedică deteriorarea carcasei filtrului.
Cu alte cuvinte, o concluzie finală ar fi că Instalarea GPL este o soluție economică și ecologică. Așa cum spuneam, Dacia Renault are deja în gama sa, autoturisme care vin cu sisteme GPL deja instalate, precum noul model de Dacia Jogger.