Am aflat ce este gaura mică în geamurile de la avion, de fapt. Nu ai obsevat, dar au un rol extrem de important. Cei care au zburat cu avionul au putut observa că există o mică gaură în partea de jos a ferestrei aeronavei, dar nu și-au putut da seama ce rol joacă
Cei care au zburat cu avionul și au observat-0, s-au întrebat ce este gaura mică în geamurile de la avion. Cei care nu au văzut-o, data viitoare să fie atenți la ea. Acel mic orificiu este, de fapt, o componentă importantă a ferestrei și ajută la siguranța geamului, respectiv pasagerilor.
Pentru a înțelege de ce gaura este acolo, trebuie mai întâi să cunoaștem că există o diferență de presiune a aerului între cabina avionului și exteriorul aeronavei.
Cu cât este mai sus avionul, cu atât aerul este mai subțire și mai puțin presurizat. Pentru că oamenii oamenii au nevoie de aer cât mai presurizat, cu niveluri tolerabile de oxigen, cabinele avioanelor trebuie să fie presurizate.
Citește și: Ce să nu porți atunci când zbori cu avionul
Acest lucru creează o diferență de presiune ridicată între interiorul unui avion și zona din afara lui. Diferența de presiune a aerului împinge și în ferestrele și aici apare importanța micilor găurele.
Un geam de avion este format din 3 straturi diferite de panouri. Cel din interior este cel expus pasagerilor și previne deteriorarea celorlalte geamuri.
Geamul din mijloc este locul unde se află gaura, iar geamul exterior este stratul de sticlă care suportă cea mai mare parte a presiunii aerului.
Astfel, există un spațiu de aer între geamul din mijloc și cel exterior, iar orificiul permite presiunii aerului să se echilibreze sau să atingă un echilibru între acesta și zona exterioară avionului și cabină.
Astfel, orificiul deviază o mare parte din presiunea aerului pe panoul exterior de sticlă și permite geamului din mijloc să funcționeze ca un geam de siguranță în cazul în care geamul exterior ar ceda.
Citește și: De ce trebuie să ridici obloanelele ferestrelor de la avion la decolare și aterizare
Altfel spus, scopul găurii este de a se asigura că există un al doilea strat de protecție dacă unul dintre geamuri cedează din cauza presiunii aerului.
În plus, acel orificiu împiedică și aburirea ferestrelor avionului. Aerul rece din exteriorul avionului și interiorul încălzit ar putea aburi geamurile unui avion.