20 ian. 2023 | 13:50

Ce conține parizerul din Lidl, Kaufland și alte magazine din România. Îl vei mai consuma?

Știri generale
Ce conține parizerul din Lidl, Kaufland și alte magazine din România. Îl vei mai consuma?
Ce conține parizerul din supermarket-urile din România?

Parizerul este unul din cele mai controversate mezeluri de pe piață, dar și cel mai cumpărat în perioada aceasta grea din punct de vedere financiar. Majoritatea românilor au început să îl consume mai des decât înainte. Unii datorită nostalgiei, alții din lipsa banilor. Cu toate astea, puțini din cei care îl servesc sunt atenți la ingredientele de pe eticheta sa ori la modul în care este făcut. O analiză amănunțită a dezvăluit acum ce conține. Mulți au început să nu îl mai pună în coșul de cumpărături după ce au luat la cunoștință asta.

Ce conține parizerul: avertizarea specialiștilor

Parizerul este consumat de ani buni în România. Unii oameni din perioada comunistă îl dădeau prin ouă și făină pentru a face celebrul șnițel în lipsa cărnii de pui sau porc. Acum, câțiva dintre ei îl mănâncă de dragul amintirii, dar alții din cauza lipsei unui buget mai mare.

Specialiștii au observat cum românii au început să îl cumpere mai des după ce scumpirile au început să vină în prim-plan. Din păcate, un număr mare dintre aceștia nu sunt atenți la ingredientele de pe etichetă sau la modul în care este făcut. Iată că o analiză amănunțită a dezvăluit ce conține, de fapt, preparatul pe care îl mănânci la micul dejun sau la un prânz copios.

După Revoluție, producătorii au introdus alte ingrediente în mezelul menționat față de cel care era vândut românilor atunci. Experții au stabilit astfel că parizerul care se află acum în supermarket-urile din România nu este făcut din carne, ci din resturi de carne, piele, nervi și oase.

Au crescut vânzările la parizer

De asemenea, la acestea se adaugă până la zece aditivi chimici. Mai mult decât atât, un reprezentant al unui retailer alimentar a subliniat că oamenii au început să cumpere din ce în ce mai mult parizer în perioada scumpirilor în locul altor mezeluri.

Clienții mai preferă în aceste vremuri grele din punct de vedere financiar să își salveze banii și să cheltuiască din ce în ce mai puțin pe alimente, așa că pun în coș produse marca proprie a unor supermarket-uri.

Gabriel Pâslaru, reprezentant retailer alimentar: Observăm o creștere de doi digiți a vânzărilor marcă proprie. Observăm o creștere a vânzărilor de parizer în detrimentul celor de salam crud uscat sau al margarinei în detrimentul vânzărilor de unt. (Sursa: digi24.ro)

Roxana Buzețelu – fondator asociație de mediu: Putem să ne gândim cu o săptămână înainte ce vrem să consumăm săptămâna viitoare și astfel să cumpărăm exact cantitatea de care avem nevoie. Putem să congelăm, să punem porții de legume fierte sau de supă în congelator.