Deși se spune că avionul este cel mai sigur mod de transport, asta nu te scutește de emoții care te încearcă când urci la bordul unei aeronave. Însă gândul că pilotului avionului îi revine datoria de a te duce în siguranță la destinație te liniștește și îți dă încredere că vei ajunge cu bine la destinație. Însă a existat și cazul în care chiar pilotul să întâmpine probleme, chiar în timpul zborului, și să aibă nevoie de a fi salvat. Cazul s-a întâmplat în anul 1990, în timpului unui zbor în Marea Britanie.
La data de 19 iunie 1990, un avion British Airways a decolat la 7 dimineaţa cu destinaţia Málaga, Spania. La bordul său se aflau 81 de persoane și șase membri ai echipei, printre care și pilotul Tim Lancaster. După ce aeronava s-a stabilizat în aer, pilotul și copilotul s-au relaxat puțin, și-au scos centura și s-au pus la taclale. Dar ceva parcă rupt din filmele de acțiune s-a întâmplat în timp ce traversau Dicot din Oxfordshire.
Și chiar atunci când pasagerii primeau băuturi și mâncare de la echipaj a avut loc o explozie, care a dus la depresurizarea avionului și la spargerea gemului din cabina piloților. Pilotul Lancaster a fost tras în afara avionului prin geamul spart de lângă el, la o temperatură de aproape -20 de grade şi un vânt foarte puternic.
Speriați, ceilalţi membri ai echipei au anuţat pasagerii să intre imediat în poziţia de urgenţă. Copilotul a cerut ajutor prin stație, a început coborârea, a pus avionul pe autopilot și s-a dus să îi ajute pe stewarzi. Copilotul a intrat în contact cu personalul din turnul de control, spunând că pilotul era tras afară pe jumătate din avion, zicând „Cred că e mort!”.
Presiunea mare a aerului îi împiedica pe cei din avion să îl tragă înapoi pe pilot și abia dacă îl mai puteau ține. Nigel Ogden, unul dintre membri echipei, povestea pentru The Telegraph:
„Tim fusese tras din scaunul lui şi tot ce mai vedeam din el erau picioarele. Cămaşa i-a fost smulsă de pe el, iar corpul lui stătea strâmb cumva. Eu l-am apucat de talie ca să îl ţin să nu iasă complet din avion”.
Pilotul a declarat apoi că a încercat să-și rotească trupul în așa fel încât să nu-i bată vântul în față și să poată respira. Și-a pierdut rapid cunoștința și nu și-a mai amintit nimic din cele întâmplate atunci. Norocul său a fost că pilotul a putut fi ținut de colegii săi, până când avionul a aterizat la sol. El a fost dus la spital, unde i-au fost tratate fracturile la braţe şi degerăturile cauzate de expunerea la o înălţime de 5.000 m.
Aviation Safety Network a povestit că geamul respectiv fusese înlocuit cu 27 de ore înainte ca avionul să decoleze, iar din nefericire, cel care instalase geamul a folosit şuruburi prea mici, care s-au scos din tocul ferestrei când s-a produs depresurizarea. Toți vei care au reuşit să salveze viaţa pilotului au primit mulţumiri din partea Reginei Marii Britanii.