S-a aflat câți bani vor primi PRO TV și Antena din partea Guvernului, în urma campaniilor făcute de guvern pentru respectarea măsurilor de igienă pentru combaterea răspândirii infecției de coronavirus. Guvernul a alocat câte 10 milioane de euro pentru campaniile de informare, iar cea mai mare parte din suma respectivă se duce spre televiziuni. Campania va începe după 15 mai, deoarce în starea de urgență mesajele de interes public se dau gratuit.
Campania gândită de guvern se întinde pe patru luni, așadar 40 de milioane de euro vor fi cheltuiți pentru informarea românilor asupra măsurilor pe care trebuie să le respectăm pentru împiedicarea răspândirii temutului virus. Site-urile nu pot câștiga mai mult de 30 de mii de euro, pe când televiziunile primesc câte 450 de lei pe punctul de rating. După ce Guvernul a adoptat, în primă fază, 19 spoturi pe zi (din care șase în Prime-Time), televiziunile au reușit să obțină mai mult: 36 de spoturi (două pe oră, în intervalul 6-24).
Astfel, potrivit estimărilor făcute de paginademedia.ro, Pro TV va beneficia de cea mai mare sumă în urma difuzării campaniei legate de coronvirus a Guvernului, pentru că are audiența cea mai mare. Postul Pro TV ar putea obține din cele 36 de difuzări zilnice ale reclamelor în jur de 530.000-580.000 de euro. În total, în cele patru luni, suma ar fi de aproape două milioane de euro, posibil mai mică, date fiind lunile de vară, cu consumt TV ceva mai scăzut.
Regula stabilită de Guvern presupune două difuzări ale campaniei pe oră cel mult, între orele 6.00 și 24.00. Grupul Pro TV poate aplica și pentru publisherii online cu două dintre site-uri: ȘtirileProTV.ro și Sport.ro. Dat fiind traficul acestor site-uri, poate obține pentru fiecare 30.000 de euro. Astfel, suma totală pe care ar putea s-o primească de la Guvern ar putea să ajungă chiar și 650.000 de euro.
Nici Grupul Intact nu este de neglijat. Cu două posturi mari de televiziune – Antena 1 și Antena 3 și cu site-urile aferente, grupul Intact va beneficia, de asemenea, de sume comparabile cu Pro TV. Din estimările Paginademedia.ro, Antena 1 ar putea încasa între 420.000 și 450.000 de euro lunar. Postul de știri Antena 3, cu alte cifre de audiență decât generalistul din grup, ar putea lua pentru campanie cel mult 130.000-170.000 de euro.
Grupul Intact operează și site-urile încadrate „de știri”, ObservatorNews.ro și Antena3.ro, care s-ar putea apropia de pragul maxim oferit de Guvern pentru site-uri, respectiv 30.000 de euro. Veniturile Grupului Intact s-ar putea situa între 480.000 și 520.000 de euro.
Kanal D ar primi 350 de mii de euro în fiecare lună de campanie, Prima TV ar putea primi 70.000 de euro, România TV ar putea primi 190 de mii de euro, Digi24 ar putea primi 120 de mii de euro pe lună,