Câți bani câștigă angajații din marketing, IT sau banking în România. Așteptările sunt mult mai mari
De cele mai multe ori, și poate din motive obiective, ajungem să discutăm despre satisfacția profesională, de ce este atât de importantă și care sunt unele dintre cele mai bine cotate locuri de muncă. La o trecere rapidă în revistă a trendurilor din ultimii ani, cele mai căutate posturi sunt în marketing, IT sau banking, inclusiv în România. Ca în orice alt domeniu, așteptările sunt mult mai mari, de asemenea și salariile. Așa că, ne-am gândit să aflăm câți bani câștigă angajații din marketing, IT sau banking în România.
Satisfacția profesională și de ce este ea importantă
Mulți oameni folosesc termenul „satisfacția profesională”ca pe un simplu cuvânt la modă, dar poate fi foarte important să analizăm mai în profunzime ce înseamnă și cât de important este. Există atât de multe locuri de muncă și tipuri de cariere.
Unele locuri de muncă pot fi stabile, cu un salariu bun, în timp ce altele pot fi mai interesante. În timp ce unele locuri de muncă constau în a ajuta oamenii, altele îți permit să înveți și să te perfecționezi. Dar ce fel de job se potrivește diferitelor tipuri de oameni? Și cum poate influența satisfacția profesională performanța angajaților?
Satisfacția la locul de muncă se bazează pe ceea ce simțim în legătură cu locul de muncă, componentele bune ale carierei care ne fac să ne simțim valorizați sau să simțim că avem un scop, în comparație cu componentele rele, cum ar fi orele lungi sau sarcinile neplăcute, sau sentimentul de subapreciere ca angajat.
Gradul de satisfacție pe care îl obține cineva de la un loc de muncă depinde în întregime de scopurile, obiectivele și valorile sale. O persoană ar putea găsi satisfacție în a avea un loc de muncă simplu și a primi un salariu regulat pe care să îl folosească pentru interesele sale, în timp ce o altă persoană ar putea considera că acest tip de muncă este lipsit de satisfacție și își dorește provocări profesionale.
Este demn de remarcat faptul că diferite roluri profesionale în cadrul unui domeniu pot oferi în continuare tipuri foarte diferite de satisfacție profesională. De exemplu, există un număr foarte mare de profesii în domeniii, precum marketing, IT sau banking, iar trendul în acest segment este în continuă creștere, atât din punct de vedere al viitorilor angajați, cât și cel legat de salarizare. Citește mai departe și află câți bani câștigă angajații din marketing, IT sau banking în România.
Vezi și: Ce salariu are un recepționer la hotelurile de pe litoral. Suma este mai mare decât s-a crezut
Află câți bani câștigă angajații din marketing, IT sau banking în România
Piața muncii din România, ca în orice alt stat cu o economie de piață, dinamică, are perioade fluctuante, fie de creștere, fie de diminuare. Dar, deși ultimii 2 ani au generat o potențială criză a forței de muncă, anumite segmente, precum marketing, IT sau banking au avut un flux continuu de potențiali angajați.
Criza economică, într-adevăr, s-a resimțit și aceste segmente, vorbind aici de potența salarizărilor, dar cu toate astea sumele sunt considerabile și, de ce nu, de luat în seamă. Și astfel, ajungem la situația în care ne-am interesat cam câți bani câștigă angajații din marketing, IT sau banking în România, iar datele sunt impresionante.
Dacă ne referim la angajații din IT, trebuie să ținem cont și de evoluția pieței locale, având în vedere că au apărut hub-uri importante, mai ales în București și în Cluj, aeste două zone dând, de fapt, trendul în salarizările din acest domeniu. Așadar, un angajat din domeniul IT, deși așteptările potențialior viitori angajați au crescut cu până la 40% la așteptările salarile, va câștiga în jurul a 9.000 de lei, acesta fiind salariul mediu din industrie, conform Profit.ro. Pe de altă parte, la nivel național media netă înregistrată ajunge undeva în jurul a 6.100 de lei lunar.
Așteptările sunt mult mai mari, ia raportul este unul dezechilibrat
Mergând spre segmentul de marketing, un segment cu o dinamică și mai mare, mulți fie aleg companii de profil recunoscute pe plan local și nu numai, sau aleg varianta de freelanceri, în cazul din urmă sumele fiind cu totul diferite. Dar, vorbind strict de un angajat în marketing, având o așteptare salarială de aproximativ 60%, salariul ajunge undeva la 6.000 de lei salariul mediu.
Vezi și: Ce salariu are o clientă falsă în București. Ce trebuie să facă de acești bani
În zona de banking salariile se încadrează în aceeași zonă medie de 6.000 de lei, iar așteptările potențialilor angajați sunt tot undeva la 50-60% peste media ofertelor oferite de angajator. Trendul așteptărilor, în raport cu ofertele angajatorilor, este unul în creștere, spun experții de pe platformele de recrutare, și nu este un lucru rău, aparent.
Dar, dacă privim la nivel macro, raportul dintre așteptările salariale și oferte, nu face altceva decât să micșoreze plaja de viitori recrutați, care în mare parte se face pe criterii de experiență, abilități și cunoștințe temeinice în domeniu. Acest raport dezechilibrat a fost generat de tinerii absolvenți ai facultăților de profil care, deși fără experiență, își doresc un salariu mult mai mare față de ceea ce pot oferi concret ca și plus-valoare, mai explică experții în recrutare.