Raiffeisen Bank a început returnarea sumelor stabilite printr-un Ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) către clienții români. Câte milioane de euro au ajuns la cetățeni în acest scenariu? ,,În urma deciziei definitive, banca a început returnarea sumelor stabilite prin Ordin, către consumatorii vizaţi”, au transmis reprezentanţii ANPC.
Raiffeisen Bank a început să returneze banii clienților români. Acest lucru se petrece după Ordinul președintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în raport cu practicile comerciale incorecte ale băncii. Până în prezent a fost rambursată suma de 13.4 milioane de euro pentru 5.530 de clienți, dintr-un total de 21 de milioane de euro.
,,În urma deciziei definitive pronunţate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care a confirmat Ordinul nr. 837/20.10.2017, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în raport cu practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, din perioada 2006 – 2009, banca a început returnarea sumelor stabilite prin Ordin, către consumatorii vizaţi”, au transmis reprezentanţii ANPC.
Banca a restituit banii pentru peste 5.000 de clienți cu conturi active în moneda creditului și conturi în lei pentru plata dobânzii legale calculate începând cu 21 noiembrie 2021.
Mai exact, este vorba despre 13.400.000 euro, respectiv 10.930.000 euro care reprezintă suma provenită din calculele efectuate pentru implementarea ordinului şi aproximativ 2.470.000 euro reprezentând dobânda legală.
ANPC a mai precizat că aproximativ 2.050 de clienți care au primit sume în urma calculelor nu dețin în acest moment conturi active în moneda creditului.
Raiffeisen Bank s-a confruntat anul trecut cu un val uriaș de acuzații din partea românilor. Banca a primit astfel o amendă uriașă, după ce a mărit dobânzile clienților.
Mai exact, instituția a fost sancționată cu 100.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. De asemenea, banca s-a văzut obligată să restituie comisioanele încasate în mod ilicit de la clienții săi.
„Dat fiind că, în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori, generate şi constatate, în 2014, de practica comercială incorectă a băncii, aceasta – în timpul scurs de la termenul pronunţării sentinţei definitive a instanţei, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an şi 7 luni
– nu a dat curs obligaţiei stabilite, consumatorii fiind prejudiciaţi, pe de o parte, prin faptul ca sumele reţinute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite şi pe de altă parte, nu s-au efectuat şi aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat o amendă contravenţională de 100.000 lei”, se precizează în comunicatul ANPC.