Cele mai importante posturi tv românești, în funcție de audiențe, sunt Kanal D, PRO TV și Antena 1. Deși un an greu, anul 2020 le-a adus celor trei canale tv venituri considerabile, majoritatea din reclamele difuzate. Dacă alte ramuri economice au avut de suferit în pandemie, cele trei posturi au reușit să aibă venituri mari.
Dacă până acum Kanal D reușea să fure audiențele prin difuzarea show-ului „Survivor România”, marea finală difuzată de PRO TV a fost lider. În seara zilei de vineri 25 mai, PRO TV a reușit să surclaseze Kanal D și Antena 1 la capitolul audiențe.
Conform PaginadeMedia.ro, 2.080.000 milioane de telespectatori s-au uitat la finala „Românii au Talent”, câștigată de Ana-Maria Mărgean. Postul din Pache Protopopescu a fost lider pe toate segmentele de audiență.
Pe segmentul urban, PRO TV a înregistrat 1.139.000 de telespectatori. De cealaltă parte, pe segmentul comercial, a avut 376.000 de telespectatori. Pe locul doi s-a situat Kanal D, urmat de Antena 1.
Anul trecut pentru majoritatea celor prezenți în economia românească a fost un an greu. Cu toate astea lucrurile au mers foarte bine pentru posturile tv importante de la noi. Dacă e să ne luăm după audiențele anului trecut PRO TV, Kanal D și Antena 1 sunt cele mai competitive.
Fiecare în parte și-a gândit strategia în așa fel, încât să aducă conținut premium și, implicit, audiențe. Veniturile, în mare parte din publicitate, au fost considerabile pentru toate cele trei posturi.
Așa se face că PRO TV a avut o cifră de afaceri pentru 2020 de 168,2 milioane de euro. Profitul celor din Protopopescu s-a ridicat pentru anul trecut la cifra de 51,4 milioane de euro. Au înregistrat o ușoară creștere față de anul precendent.
De cealaltă parte, Kanal D a înregistrat o cifră de afaceri de 45 de milioane de euro, și un profit de 14 milioane de euro. Comparativ cu 2019, anul trecut Kanal D și-a dublat profitul, ceea ce face postul și mai atractiv.
Antena 1 se poate lăuda cu cifrre de afaceri bune pentru anul trecut. Conform datelor, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ o sută de milioane de euro. Cât despre profit, a avut o cifră de 34,8 milioane de euro, comparativ cu 2019. Cu un an înainte a înregistrat un profit de 21,7 milioane de euro, spun cei de la PaginadeMedia.ro.
De departe cea mai spectaculoasă creștere a anului trecut a avut-o Prima TV. Postul, parte din Clever Media Network, a avut o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro. Majoritatea banilor au venit din publicitate și din celelalte venituri conexe.
Cât despre profit Prima TV, rebranduit, a avut un profit de 1,267,500 de euro în 2020.
În altă ordine de idei, PRO TV pregătește un nou show-concurs, după rețeta celebrului show de talente „Idols”. Nu a fost anunțată data la care va începe difuzarea, dar producătorii spun că va fi un show-eveniment.