S-a anunțat cât timp nu mai circulă tramvaiul 41 în București. Mijlocul de transport folosit de foarte mulți locuitori ai Capitalei a fost suspendat de azi. Care sunt motivele și când vor putea merge din nou bucureștenii cu tramvaiul 41, vedeți un pic mai jos.
Circulaţia tramvaiului 41 se suspendă din această seară, de la ora 21:00, pentru finalizarea unor lucrări la calea de rulare de la intersecţia străzii Braşov/Piaţa Drumul Taberei, potrivit Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).
Suspendarea traficului pe linia 41 va fi valabilă până pe data de 6 octombrie, la ora 4:00. Pentru preluarea călătorilor, TPBI a dispus înfiinţarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcţiona între „Piaţa Presei” şi „Ghencea”, pe Bd. Mărăşti, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Str. Braşov şi Bd. Ghencea.
Privitor la lucrările la calea de rulare, acestea vor fi executate de către Metrorex, ca urmare a proiectului întocmit de către STB S.A.
„Cu această ocazie, se vor reface şi cele două refugii de tramvai care vor fi, de la data punerii în funcţiune, cu accesibilitate sporită”, arată Societatea de Transport Bucureşti (STB) într-un comunicat preluat de Agerpres.
Reprezentanţii STB anunță că odată cu finalizarea lucrărilor, intervalul de succedare a tramvaielor va fi unul mai mic, iar circulaţia în zonă, indiferent de mijlocul de transport folosit, nu va mai fi influenţată negativ de condiţiile actuale de trafic.
În plus, urmare a finalizării lucrărilor, inclusiv din punct de vedere arhitectural, această zonă va deveni mai accesibilă, potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Tramvaiul 41, cunoscut și ca Metroul ușor din București, este o linie de tramvai pe care vagoanele circulă cu viteza maximă admisă de deplasare, având o parte din traseu separat de restul traficului.
Linia de tramvai 41 este prima linie de tramvai din Capitală concepută a avea un regim de circulație prioritar față de traficul rutier. La început, tramvaiul trebuia să aibă toată calea de rulare pe zonă proprie (să nu poată fi traversată de către pietoni și vehicule decât în locurile special amenajate) și „verde” în toate intersecțiile pe care urma să le traverseze.
Nu în utimul rând, linia 41 a fost inaugurată în 1984 pe tronsonul Piața Presei-Pasaj Grant-Crângași, folosind tramvaie V2A bidirecționale.