Liniile de tramvai și troleibuz care vor fi suspendate în București. Ce apare în locul lor

Liniile de tramvai și troleibuz care vor fi suspendate în București. Ce apare în locul lor
Uite liniile, nu sunt liniile de tramvai

Pentru o parte a bucureștenilor transportul în comun este singura modalitate de deplasare spre și de la locul de muncă, și nu numai. Recent, primarul Nicușor Dan anunța reparații la infrastructura de transport în comun, în special a liniilor de tramvai. Pe la începutul lunii aprilie, înainte de blocarea conturilor PMB, edilul declara că-și dorește mai multe linii de tramvai. Dar aflăm că, din păcate, cel puțin două trasee vor fi suspendate de TPBI, asta în contextul dorinței arzătoare a edilului de a înmulți liniile de tramvai.

Uite liniile, nu sunt liniile de tramvai

În urmă cu aproximativ 3 ani, PMB și Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) luau decizia înființării a două linii de tramvai suplimentare pe traseul deja existent al tramvaiului 1.

Traseul de deplasare al acestor linii, 1, 10 și 11, este cunoscută ca fiind una extrem de aglomerată și care face legătura cu zone importante din capitală.

Lucrurile, se pare, au mers bine. Ulterior, în 2021, spre final, pe acest tronson, în zona Politehnica, au început lucrările de reparații a infrastructurii.

Lucrările mai continuă și astăzi. Anul acesta, în aprilie, Nicușor Dan spunea că și-ar dori mai multe linii de tramvai în Capitală:

„Urgenţa noastră este finanţarea reţelei de tramvai. Este şi o mare oportunitate. Avem 150 de kilometri pe care vrei să îi extindem la 180. Am avut o discuţie la Ministerul Transporturilor. Am încercat să scoatem partea de tramvai din tot ce înseamnă autorităţi locale. Am vrut să o ducem fie în zona de transporturi, fie într-o secţiune separată.

Nu a fost să fie. Deci, tot ce înseamnă mobilitate – tramvai, ceea ce ne interesează pe noi – este în partea de autorităţi locale. Sunt 600 de milioane de euro. Evident că o să depunem proiecte în momentul în care ghidul se va lansa. O să vedem cât din 600 de milioane de euro o să ia Bucureştiul”, declara edilul general în aprilie.

Dar, a venit momentul delicat al blocării conturilor PMB de către omul de afaceri Costică Constanda în baza unei datorii de 120 de milioane de euro, astfel că toate proiectele inițiate de Nicușor Dan sunt puse în stand-by.

TPBI: Linia de tramvai 10 și linia de troleibuz 73 suspendate

După o așa-zisă analiză a fezabilității, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) anunță intenția de a suspenda linia de tramvai 10 și linia de troleibuz 73.

În compesanție, TPBI anunță înființarea a două linii navetă, 601 şi 673 care vor circula pe traseele celor două linii suspendate.

„Ca urmare a incendiului produs la substația electrică „Sudului”, care a afectat alimentarea rețelelor de contact ale tramvaielor și troleibuzelor în zona „Piața Sudului”, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus o serie de măsuri, care vor intra în vigoare începând de miercuri, 4 mai 2022.

Astfel, linia de tramvai 1 va funcționa între capetele de linie Șura Mare (în loc de Romprim) și Banu Manta pe traseul: terminal „Șura Mare”, Șos. Giurgiului, Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasaj Victoria, Șos. Niculae Titulescu, terminal Banu Manta și retur.

Linia de tramvai 10 va fi suspendată, iar vehiculele vor fi redistribuite pe linia 1. Pentru preluarea călătorilor de pe Șoseaua Olteniței, va fi înființată linia navetă de autobuze 601, care va funcționa pe traseul: Romprim – Șoseaua Olteniței – Piața Sudului și retur. Autobuzele vor circula pe calea de rulare a tramvaielor, cu excepția zonei de la terminalul Romprim. Linia de troleibuz 73 va fi suspendată, iar în locul acesteia va fi înființată linia navetă de autobuz 673, care va funcționa pe același traseu ca al troleibuzelor între capetele de linie Turnu Măgurele și Piața Unirii.”, anunță TPBI.