Majoritatea dintre noi, șoferii cuceva experiență, știm deja ce înseamnă când apare ”check engine” în bord. Dar, sunt cei începători care poate nu știu, așa că ne-am decis să explicăm cât mai poţi circula cu maşina după ce ţi-a apărut ”check engine” în bord. Citește mai departe și vezi detaliile.
Să sperăm că ești suficient de norocoși să nu fi văzut această lumină specială pe tabloul de bord. Pentru început, trebuuie menționat că este o lumină importantă, care poate însemna o mulțime de lucruri diferite.
Adesea, problemele care fac ca această lumină să apară sunt legate într-un fel sau altul de emisii sau de sistemul de combustibil și de evacuare.
Ar putea fi la fel de simplu ”ca un capac de benzină slăbit sau un senzor de oxigen sau o bujie defectă sau ceva la fel de grav ca un convertizor catalitic defect sau probleme majore ale motorului„, spun specialiștii. Așadar, iată câteva lucruri de reținut:
Apariția acestui indicator pe bord este adesea un avertisment timpuriu. Uneori, este mai iminentă și va necesita atenție mai devreme, dacă este grav, lumina de verificare a motorului (”check engine”), va clipi uneori rapid în loc să rămână aprinsă în mod constant.
Este momentu în care va trebui să verifici manualul de utilizare, dar, în general, faptul că clipește este un semn al unei probleme grave.
Codul nu reprezintă răspunsul final la problemă, ci doar un punct de plecare. Codul trimite într-un proces de diagnosticare furnizat de producător.
Află și: De ce nu poți alimenta mașina cu motorul pornit. Acesta este adevăratul motiv, de fapt
Uneori este simplu, dar de cele mai multe ori este ceva mai complicat.
Aprinderea acestei avertizări ar putea fi la fel de simplu ca o problemă cu capacul de la rezervor. Dacă capacul este scos, chiar și asta ar putea să o declanșeze.
De fiecare dată când pornești mașina și când conduci, sistemul trece printr-o serie de autoverificări, iar diferite tipuri de conducere pot declanșa autoverificări diferite.
De obicei, elementele ”check engine” sunt toate legate între ele. Uneori, o defecțiune la o piesă poate provoca defecțiuni la o altă piesă. De exemplu, o defecțiune a convertizorului catalitic sau a senzorului O2.
”Uneori descoperim că problema este una sau alta. De aici, poate că senzorul o2 se defectează deoarece catalizatorul din convertizorul catalitic nu mai funcționează, astfel încât, pe măsură ce se deteriorează, trece prin sistemul de evacuare și ajunge pe senzorul o2 – în acest sens, senzorul o2 poate fi un canar în mina de cărbune.”, explică specialiștii.
Deoarece o lampă de verificare a motorului aprinsă poate indica mai multe probleme ale mașinii, mai mari sau mai mici, este recomandabil să o rezolvi imediat.
Prin urmare, este mai bine să nu conduci atunci când lumina de verificare a motorului este aprinsă.
Citește și: Toți șoferii cu mașină pe motorină trebuie să știe asta. Cum se conduce, de fapt, corect o mașină diesel
Cu alte cuvinte, dacă continui să conduci după ce vezi lumina de verificare a motorului aprinsă, vei avea un motor stresat și un buzunar gol, de pe urma reparațiilor ulterioare.
Odată ce vezii lumina de control a motorului, este sigur să conduci cu lumina aprinsă timp de 80-100 de kilometri.
Acest lucru se datorează faptului că, dacă problema este la senzori, atunci acest lucru va câștiga ceva timp pentru ca aceștia să se reseteze, stingând lumina de verificare a motorului.
Cu toate acestea, scanează computerul pentru a căuta codurile de eroare corespunzătoare dacă lumina rămâne aprinsă. În consecință, remediază problema cât mai devreme posibil.
În plus, dacă lumina continuă să clipească, trebuie să acționezi imediat. Acest lucru se datorează faptului că poate duce la erori de aprindere și poate provoca daune motorului.
Cu alte cuvinte, cât mai poţi circula cu maşina după ce ţi-a apărut ”check engine” în bord depinde de gravitatea situației și de cât de mult stres poate suporta motorul. Este mai bine să se acționeze imediat asupra problemei.