Cât de sănătoasă este, de fapt, carnea de porc. Cum se prepară corect

Cât de sănătoasă este, de fapt, carnea de porc. Cum se prepară corect
Cât de sănătoasă este, de fapt, carnea de porc. Cum se prepară corect

Face parte din alimentaţia românilor, iar medicii dezvăluie cât de sănătoasă este, de fapt, carnea de porc. Iată cum trebuie preparată pentru a te bucura de toate proprietăţile sale!

Cât de sănătoasă este carnea de porc

Carnea de porc este unul dintre cele mai consumate alimente de către români. Institutul Naţional de Statistică arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, fiind urmat de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.

Deşi de-a lungul timpului medicii au atras atenţia acestora legat de bolile pe care le pot dezvolta din cauza grăsimilor conţinute, specialiştii explică exact cum trebuie consumată carnea de porc pentru a fi sănătoasă. În primul rând, înainte de gătire, este important să îndepărtezi toate părţile cu grăsime. Ca metode de preparare, se recomandă grătarul, rotisarea sau fierberea, iar porţia trebuie să fie una rezonabilă: în jur de 100 de grame. De asemenea, este recomandat să procurăm carnea din surse sigure, fără hormoni de creştere şi alte substanţe nocive.

Datorită conţinutului ridicat de proteine, acest aliment este preferat de persoanele care obişnuiesc să facă multă mişcare: 100 de grame oferă organismului jumătate din necesarul zilnic. Mai mult, carnea de porc este şi o sursă minunată de vitamine şi minerale: vitamine B6, B12, potasiu, fosfor, magneziu, zinc, tiamina.

Carnea de porc este o sursă bună de fier pentru organism şi este indicat a fi introdusă în dieta, cu măsură, în cazul anemiei feriprive.

“Carnea rămâne o sursă de proteine de origine animală, săţioasa şi cu gust bun. Din păcate, noi mâncăm mai mult după gust şi mai puţin după necesarul zilnic de nutrienţi. Carnea de porc conţine atât grăsimi săturate, cât şi nesaturate, muşchiul fiind încadrat în carne slabă, iar ceafa şi coastele în carne grasă”, spune nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru CSID.

Crezi că lichidul din pungile cu carne e sânge Fals! Ce e lichidul roșiatic ce se scurge din alimentul preferat al tuturor românilor
Crezi că lichidul din pungile cu carne e sânge Fals! Ce e lichidul roșiatic ce se scurge din alimentul preferat al tuturor românilor

Când evităm carnea de porc

Dacă tinerii şi copiii pot consuma fără grijă carnea de porc, lucrurile se schimbă odată cu înaintarea în vârstă. Acest aliment ridică mult colesterolul din sânge, care este un factor cheie pentru bolile de inimă, dar creşte şi şansa de a dezvolta diabet.

Mai mult, consumul de carne de porc procesată te face mai trist, conform specialiştilor. Motivul?! Zahărul, sarea și conservanții din aceste produse îți schimbă negativ starea de spirit.

„Consumată în cantităţi moderate, carnea de porc este o bună sursă de proteine, având efecte benefice asupra pielii, ochilor, sistemului nervos, oaselor şi performanţelor mentale. Prin conţinutul de antioxidanţi esenţiali, carnea de porc asigură o mai bună imunitate a organismului”, a mai explicat nutriţionistul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI