Un nou studiu publicat de cei de la TVR atrage atenția asupra situației dramatice în care se află piața de mașini second hand din România.
În continuare, foarte mulți români se orientează către mașini la mâna a doua. Târgurile de autoturisme sunt pline de bolizi mai mult sau mai puțin forjați care își caută client. Multe dintre mașinile cu pricina vin însă la pachet cu o serie stufoasă de probleme care nu sunt foarte evidente pentru un profan. Cele mai multe minusuri tehnice sunt derivate din gradul avansat de uzură cauzat de un număr astronomic de kilometri la bord. Din păcate, prea puțini cumpărători își dau seama de kilometrii dați înapoi.
Conform unui studiu recent, câteva sute de autoturisme care au fost verificate din prisma acestui detaliu, s-au reflectat într-un număr de 7,5 milioane de kilometri dați înapoi. În mod surprinzător, acest număr îngrijorător nici măcar nu face referire la o analiză pe întregul an sau măcar pe ultimele șase luni. Lotul cu pricina a fost analizat doar în ultima lună.
În realitate, înșelătoria este la scară mult mai mare, iar samsarii sunt primii care se îmbogățesc, în deficitul cumpărătorilor. Din păcate, românii nu mai pot opri din achiziționat mașini, iar aceasta este principala cauză a problemei și motivul pentru care acest trend nu va fi întrerupt prea curând. Este imposibil să te aunci către achiziția de mașini noi pentru fiecare membru al familiei, când doar în București sunt înmatriculate 1,2 milioane de autoturisme.
Specialiștii au verificat 1600 de mașini second hand vândute pe internet și au constatat că aproape jumătate dintre ele aveau kilometrajul trucat. Un număr de 259 dintre ele s-au reflectat în discrepanța astronomică de 7,5 milioane de kilometri mai puțin decât în realitate. Specialiștii recomandă ca nicio o achiziție a unei mașini să nu se încheie decât după ce ai dus autovehicolul la un service de încredere pentru o verificare amănunțită.