Bucureștiul este pe locul al doilea din cele 14 orașe europene la tarifele reduse de transport public STB și Metrorex. Dar asta nu va mai dura mult, având în vedere că de la 1 august se va scumpi. Scumpirile vor fi atât la biletele STB, cât și la călătoriile cu metroul. Deși vom avea noi prețuri, conform datelor, tot va fi mai ieftin decât în alte orașe din UE.
Bucureștiul are o poziționare bună în ceea ce privește accesibilitatea transportului public. În același timp nu oferă un sistem integrat pentru achiziționarea biletelor sau un card de transport care ar putea fi utilizat pentru toate mijloacele de transport în comun.
Prețul biletelor STB, deocamdată, este de 2,8 lei sau 0,59 euro pentru o călătorie pe linii urbane și preurbane, care include două bilete de 1,3 lei și 1,5 lei. Prețul este considerat rezonabil atunci când este ajustat ca procent din cheltuielile zilnice în București.
Bucureștiul ocupă locul 13 pe alți indicatori, cum ar fi siguranța rutieră, calitatea aerului, gestionarea mobilității și mobilitatea activă. Motivele pentru această clasare slabă sunt numeroșii poluanți atmosferici, numărul mare de mașini private.
Un alt criteriu este proporția redusă de oameni care aleg soluții active de mobilitate și dimensiunea redusă a zonelor verzi. Când vine vorba de mobilitate activă, orașului îi lipsește și un sistem de benzi pentru ciclism bine conceput.
Deși Bucureștiul ocupă locul 13 în acest clasament, cu cele mai mici prețuri, sondajul arată și unde sunt cele mai scumpe costuri pentru transportul public. Așa se face că în Oradea o călătorie costă 4 lei, iar un abonament de două călătorii ajunge la 6 lei.
De cealată parte cel mai ieftin transport în comun se regăsește în Constanța. Aici pentru o călătorie cu transportul public plătim doar 1,5 lei pentru o călătorie. În clasament mai regăsim orașele Cluj Napoca, Iași și Timișoara. Aici prețul pentru o călătorie ajunge la 2,5 lei.
Începând cu 1 august STB și Metrorex anunță scumpirea tarifelor la călătoriile supraterane și subterane. Vor apărea și abonamentele interconectate între cele două companii. Astfel că bucureștenii vor plăti, după cum urmează: