Cât a ajuns să coste un loc de parcare în București?Toată lumea știe că Bucureștiul este unul din cele mai aglomerate orașe europene. Un loc de parcare în aceste zile este greu de găsit, și mai nou extrem de scump. Dacă vrei să știi cât a ajuns să coste un loc de parcare în București, citește în continuare.
Conform unei statistici publicate pe 5 octombrie, în 2020, numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în România era de 8.680.244. Din numărul total, aproape 7,3 milioane erau autoturisme. Aceleași date mai arată că puțin peste un milion erau vehicule pentru transportul de mărfuri.
Dacă ne uităm la primele luni ale acestui an, în aprilie aveam o creștere de 40%, iar în iulie a.c datele arătau o nouă creștere, de 33% a numărului de mașini înregistrate. Cu alte cuvinte, deși o perioadă extrem de grea, românii totuși au avut bani pentru a-și achiziționa noi autoturisme.
Comparativ, vorbind strict de București, doar în 2016 statistica anunța aproximativ 1,19 milioane de autoturisme înregistrate. Astăzi, dacă ar fi să facem o inventariere, numărul a ajuns la cel puțin 2 milioane, având în vedere că în iulie erau înregistrați oficial 3 milioane de locuitori în Capitală.
Pe lângă aceștia punem la socoteală și cei peste 700.000 de navetiști, care locuiesc în alte județe, dar au locurile de muncă aici. Concluzia este că suprapopularea, mai ales cu autoturisme, a dus la o penurie de locuri de parcare, care și-așa sunt extrem de puține.
Și aici intervine această mare problemă. Indiferent unde ai merge, prin București, vei găsi din ce în ce mai greu un loc de parcare. Unde mai pui că, mai nou, PMB a instaurat și taxa de parcare. Cu alte cuvinte, a devenit chiar o aventură găsirea locurilor de parcare.
Pe de altă parte, sectoarele Capitalei scot la licitație locurile deparcare rămase libere. Dacă stăm să ne gândim care sunt prețurile, nu este de mirare că nu le-a cumpărat sau închiriat nimeni.
De exemplu, în Sectorul 3 un loc de parcare a ajuns la prețuri enorme, de peste 30.000 de lei pe an. Bugetul sectorului s-a îmbogățit în ultimii doi ani cu aceste licitații. Bugetul sectorului a crescut cu cel puțin 8 milioane de lei.
Prețul oficial de pornire la licitație, conform documentelor, este de 51 de lei, aparent preț de nimic. Dar nu vă lăsați păcăliți! S-ar putea să plătiți pe an și 22.000 de lei, așa cum de altfel va face un bucureștean din Sectorul 3.
Acesta declară că „Am avut banii, dar cu greu i-am strâns. A fost soțul la licitație, a depus dosarul și ne-am dus am licitat. 7.000 de lei a fost, dar e locul foarte mic.”, a declarat o locuitoare din Sectorul 3, conform Observator.
Și-așa valoarea și puterea de cumpărare a scăzut dramatic, dacă mai punem la cheltuială și costul locurilor de parcare, am putea spune că intrăm în faliment. Sau, mai există varianta renunțării la mașină și folosirea mijloacelor de transport publice.
Este și asta o idee, dar ce te faci când stai câte 10-20 de minute în stație, și trebuie să ajungi la servici? Este o mare dilemă și, în același timp, o problemă din ce în ce mai stringentă, autoturismul, locurile de parcare și costurile la carburanți.