Un card bancar ce este deja de ani buni în vizorul românilor urmează să sufere modificări. Acesta va fi emis într-o nouă formă în viitorul apropiat. Despre ce card este vorba și ce detalii trebuie să mai știe clienții băncii în cauză? De când va fi emis în noua formă și cum s-a ajuns în această situație?
Un card bancar ce este folosit de mulți dintre români urmează să sufere câteva schimbări. Concret, Mastercard susține că varianta cu cip și noile carduri biometrice care utilizează amprente digitale oferă o securitate mai mare.
Sursa citată adaugă și faptul că este prima rețea de plăți care elimină treptat această tehnologie, potrivit BBC. Un purtător de cuvânt a afirmat că nivelul de acceptare globală a variantei cu cip a fost mare, iar astfel acum a fost momentul potrivit pentru a începe retragerea treptată a cardului cu bandă magnetică.
Precizăm că Marea Britanie a trecut la varianta cu cip pentru toate plățile cu cardul încă din anul 2006, timp în care în Statele Unite ale Americii unele sisteme încă mai funcționează cu bandă magnetică.
Banda magnetică a apărut în 1960 în urma unui proiect al IBM de creare a cârților de identitate pentru personalul CIA. Unul din ingineri a avut ideea de a lipi informații codate pe o bandă magnetică atașată de o cartelă de plastic, ulterior soția sa a venit cu inovația de a folosi căldura pentru acest lucru, proces făcut inițial cu fierul de călcat.
Criza sanitară a înaintat nevoia de a introduce și alte modalități de plată, iar acum unele din instituții pot primi plăți contact-less care pot fi efectuate doar cu ajutorul cardului sau smartphone-ului. Experimentele sistemelor de plăți biometrice continuă.
Instituțiile bancare europene ar urma ca în 2022 și 2023 să pună în vizor clienților planuri noi de restructurare anunțate chiar în cursul anului precedent. Această modificare vine ca urmare a prespectivei riscului de durată a contextului pandemic, arată raportul “Retail Banking Monitor” realizat de PwC şi strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.
Băncile au fost nevoite să remodeleze tot ce ține de vânzări, marketing, produse și prețuri în pandemie. De asemenea, instituțiile au readus în discuție strategiile de reducere a costurilor care implică închiderea de sucursale și regândirea serviciilor oferite de unitățile rămase, conform adevărul.ro.
Concret, în următorii ani este așteptată o raționalizare suplimentară a rețelelor de sucursale bancare din Europa cu 40%. Băncile comerciale doresc să găsească mixul potrivit pentru consilierea în sucursală și serviciile digitale astfel pentru a putea răspunde cererii și așteptărilor ridicate ale clienților.