Se schimbă cardurile: anunțul Mastercard care vizează toți românii

Se schimbă cardurile: anunțul Mastercard care vizează toți românii

Toți românii care dețin un card bancar trebuie să știe că vor apărea modificări substanțiale la acestea, începând cu anul 2029.

Din 2029, toate noile carduri de debit sau de credit Mastercard nu vor mai avea acea bandă magnetică. Conform celor transmise de Mastercard, până în 2033 niciun card al mărcii nu va mai avea bandă magnetică.

Potrivit reprezentanților instituțiilor bancare, tehnologia nu mai este de actualitate în zilele noastre. Mastercard, de exemplu, susține că, în acest moment, 86% din tranzacțiile cu cardul sunt deja efectuate cu ​cipuri.

Plățile contactless sunt viitorul

În primul trimestru al anului 2021, Mastercard a efectuat cu 1 miliard de tranzacții mai mult decât anul trecut. În al doilea trimestru al anului 2021, 45% din toate tranzacțiile din întreaga lume au fost contactless.

Experții din piața bancară susțin că plățile contactless reprezintă viitorul în ceea ce privește utilizarea cardurilor bancare.

Din acest punct de vedere, criza sanitara provocată de pandemia de coronavirus a avut și părți bune. Mai exact, pe fondul recomandărilor medicilor de a evita atingerea zonelor unde există riscul de contaminare, oamenii au folosit din ce în ce mai mult plata contactless prin card.

De asemenea, a crescut și utilizarea plății cu telefonul mobil.

Astfel, folosirea benzii magnetice de pe carduri a scăzut în popularitate, iar tehnologia este perimată. Prin urmare, cardurile vor fi adaptate noilor tendințe de folosință ale utilizatorilor din întreaga lume.

Totodată, Mastercard susține că volumul tranzacțiilor în mediul online începe să crească pe măsură ce piața de e-commerce crește și vine cu foarte multe alternative.

De asemenea, biometria a început să fie lider detașat în topul preferințelor românilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

Compania arată că utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România.

Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: