Foși angajați ai retailerului german au dezvăluit capcanele neștiute din magazinele Lidl. Aceștia au spus cum îi păcălesc pe clienți marile magazine, apelând la trucuri bine studiate. Astfel, clienții ar cumpăra mai mult decât au nevoie, dar și la prețuri mai mari.
Lidl pare că nu se ferește să-și înșele clienții, după cum explică unul dintre angajații din interior, iar trucurile încep chiar cu coșul de cumpărături.
Căruciorul este în mod intenționat mare, încât achizițiile să pară mici, astfel că oamenii tind să cumpere mai multe produse pentru a-l face să pară mai plin.
În plus, căruciorul este înclinat astfel încât marfa să alunece întotdeauna în direcția mânerului de împingere. În acest mod clientul nu-și vede cumpărăturile și cumpără și mai mult.
„Dacă am fi avut la acea vreme cărucioare de cumpărături mai mici, Lidl nu ar fi fost niciodată capabilă să producă vânzările pe care le produce acum”, a spus un om din interiorul Lidl sub protecția anonimatului, potrivit hna.de.
Eliminarea coșurilor de cumpărături mici nu a fost întâmplătoare. Potrivit omului din interior, Lidl nu mai are coșuri de cumpărături, astfel încât clienții trebuie să folosească un cărucior mare.
De asemenea, Lidl se pare că folosește și alte trucuri pentru a deruta clienții atunci când își fac cumpărăturile.
Astfel, în mai toate magazinele, etichetele de preț sunt sub mărfuri. La Lidl lucrurile stau altfel, după cum mulți au observat.
Prețul produselor poate fi găsit de obicei mai sus. Aceasta are scopul de a atrage clienți cu un preț presupus foarte mic, dar care aparține de fapt unui alt produs. În plus, produsele de marcă proprie au deseori prioritate față de mărcile private.
Conform celor care cunosc tacticile Lidl, retailerul german ar recurge la manipularea unor fructe și legume proaspete. Astfel, bananele sunt recoltate necoapte și importate în Germania. Ele sunt apoi coapte artificial cu ajutorul gazelor.
Asta permite Lidl să decidă singur când bananele sunt gata de vânzare. Cu siguranță, totuși, această metodă aplicată duce la aruncarea mai puținor alimente supracoapte.
De asemenea, Lidl își păcălește clienții folosindu-se de o firmă cu care colaborează și care îi furnizeză produse bio, Bioland.
Lidl face ca produsele sale să semene cu cele ale Bioland, astfel clienții au impresia că cumpără produse Bio, când de fapt cumpără produse ordinare.
„Toate produsele Bio-Organic de la Lidl sunt făcute absolut pentru a fi aproape de Bioland. Aceasta este biospălare absolută”, explică un alt insider de marketing.
Oamenii din interiorul Lidl mai spun că retailerul își mai păcălește clienții cu anunțul conform căruia toate sticlele de la Lidl provin din sticle reciclate.
Cei care se pricep spun că la fiecare reciclare se pierde un procent de 5%, astfel că anunțul nu este unul adevărat.
O altă înșelătorie a Lidl sunt produsele proprii. Acestea sunt aproape copii fidele ale celor originale, însemnând că au chiar același gust și ambalaj foarte asemănător.
Proprietarii mărcilor originale nu pot să se supere pentru că altfel Lidl le-ar scoate produsele de la vânzare.