O cafenea celebră din România face furori la nivel european. Se bucură de un succes formidabil în multe state și a ajuns într-unul dintre cele mai importante topuri. Ce urmăresc fondatorii acestui proiect și ce reușite au bifat în anul 2022. E imposibil să nu fi servit, măcar o dată, cafeaua lor.
O afacere din România a ajuns la un nivel la care mulți doar visează. Este vorba despre o cafenea celebră, care s-a extins la nivel european, și ocupă acum cea de-a noua poziție în topul celor mai de succes proiecte de acest fel.
Este vorba despre lanțul românesc de cafenele 5 to go, care a luat naștere în urmă cu doar opt ani. De atunci, a avut parte de o evoluție surprinzătoare și a devenit una dintre cafenelele preferate de unde românii își cumpără cafea.
La finalul anului 2022, în conformitate cu datele disponibile, această companie locală a escaladat în rândul celor mai extinse afaceri din sectorul său. Astfel, în acest moment ocupă poziția a noua în ceea ce privește numărul de locații deschise.
Avansul remarcabil în clasament a fost rezultatul expansiunii rapide, în special în anul 2022, când au fost inaugurate nu mai puțin de 100 de noi cafenele, potrivit analizei realizate de Food Service, Europe & Middle East, o prestigioasă companie specializată în publicarea periodică a rapoartelor privind acest domeniu de piață.
„Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă şi creşterea notorietăţii, şi în industria locală şi internaţională a cafelei.
Această poziţionare, după doar opt ani de prezenţă pe piaţă, şi faptul că avansăm constant în topul lanţurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim. Pe o piaţă alertă şi competitivă, (…) vom continua investiţiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Compania nu se oprește aici și are planuri mari de viitor. Fondatorii sunt mândri de tot ce au realizat într-un timp atât de scurt și o piață ofertantă, unde s-au luptat cu alte companii de mare renume, McCafe, Costa Coffee sau Starbucks, de nivelul cărora 5 to go este tot mai aproape.
Vezi și: Cât costă o franciză 5 to Go în România. Tot ce trebuie să faci
5 to go își va menține ritmul de expansiune, atât pe piața internă, cât și în context internațional. De la debutul anului 2023, au fost inaugurate încă 84 de noi locații. Astfel, rețeaua a ajuns să dețină un număr total de 270 de locații active în prezent.
„Păstrăm în continuare radarul activ pentru a detecta noi oportunităţi de dezvoltare şi ne adaptăm abordarea şi portofoliul în permanenţă, astfel încât să ne atingem obiectivele setate, prin explorarea zonelor cu potenţial.
După o analiză complexă a pieţei şi a comportamentelor de consum, avem convingerea că brandul 5 to go va fi foarte bine primit în Slovacia, unde intenţionăm să atragem şi să fidelizăm consumatorii din comunităţile locale”, a mai declarat Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
În primele opt luni ale anului 2023, compania românească a înregistrat venituri de 25 de milioane de euro. Aceste sume înseamnă că rețeaua se bucură de o creștere semnificativă de 50%, în comparație cu aceeași perioadă din anul precedent, 2022.
Rețeaua de cafenele 5 to go a introdus o nouă rețetă de cafea în meniul ei. Începând cu luna septembrie, clienții se pot bucura de un preparat special, de sezon, pe care compania a realizat-o cu ajutorul inteligenței artificiale: Ginger Caramel Latte.
Te-ar putea interesa și: Ce trebuie să bei înainte de cafea, în fiecare dimineaţă. Medicii, sfat important pentru sănătate
Fondatorii au explicat că vor să țină pasul cu tehnologia, să fie în pas cu moda mereu și optează pentru cele mai noi preferințe ale clienților. Astfel, au vrut ceva nou și au apelat la inteligența artificială ca să îl obțină.
”Ideea de a folosi potențialul creativ al AI pentru a optimiza rețetele, eficientizând procesul de creație și îmbunătățind experiența de care beneficiază consumatorul final este una care merită exploatată.
Primul produs obținut astfel, Ginger Caramel Latte este o băutură prin excelență inovatoare, dar care deține toate atributele produselor 5 to go cu care ne-am obișnuit clienții.
Nota finală va aparține echipei noastre de barista, care va personaliza rețeta pentru a crea gustul apropiat de preferințele consumatorilor noștri”, a declarat Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
Preparatul se bucură deja de mare succes și a fost realizat în totalitate de AI. Rețeta, modul de preparare, întreg conceptul au fost stabilite online, în timp ce echipa de barista a pus la punct ultimele detalii, a personalizat cafeaua în funcție de preferințele clienților.