Șoferii din România par inegalabili la capitolul „inventivitate”, iar acest lucru se confirmă atunci când aruncăm o privire mai atentă asupra traficului din Europa. Din acest motiv, există multe mașini care poluează peste limita maximă acceptată, însă invențiile ilegale sunt descoperite tardiv de către specialiști. Un astfel de exemplu a avut loc în Bacău, după ce proprietarul unui autoturism marca Audi, rămas fără certificat de înmatriculare, s-a prezentat la RAR pentru a-și face ITP-ul, în speranța că va intra în rândul șoferilor care respectă legea. Descoperirea inspectorilor a întrecut orice imaginație și, mai mult, i-a determinat pe aceștia să refuze din start să acorde certificatul de Inspecție Tehnică Periodică.
Posesorul unei mașini a mers la RAR Bacău pentru a trece ITP-ul, condiție esențială pentru a primi certificatul de înmatriculare reținut de polițiști din cauza expirării acestuia. Din păcate, inspectorii RAR au descoperit că acest conducător auto avea mult mai multe probleme, acestea putând fi și motivul pentru care cicula fără ITP. Cu toate acestea, el a avut îndrăzneala de a încerca să obțină ITP știind cât că încalcă normele legale.
Printre acestea se numără lipsa filtrului de particule (DPF), dar mai ales, a prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat imediat apăsând un buton al telecomandei. Astfel, inspectorii tehnici au fost șocați de improvizația pe care bărbatul o avea montată pe mașină, ce făcea ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.
Potrivit inspectorilor RAR, aceste două nereguli uriașe făceau ca autoturismul să nu se mai încadreze în norma de poluare a autoturismului, generând noxe peste limita maximă acceptată.
RAR Bacău a publicat cazul șoferului pe pagina de Facebook, acolo unde mulți bărbați au criticat invenția care contribuie și mai tare la poluarea aerului, oricum afectat de cantitatea noxelor pe care autoturismele vechi și cu probleme tehnice le degajă.
„Posesorul acestui autovehicul a venit la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, reținut pentru lipsa ITP. Până aici, nimic anormal am putea spune, cu excepția faptului că a circulat fără inspecția tehnică periodică valabilă. Si cu excepția lipsei filtrului de particule (DPF).
Și cu excepția prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat din telecomandă. Practic, această improvizație face ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.
Lipsa filtrului de particule (DPF), combinată cu schimbarea fluxului normal al evacuării, nu mai asigură încadrarea în norma de poluare specifică acestui autovehicul și reprezintă o modificare neomologată adusă sistemului de evacuare. Pe scurt, motiv de respingere la inspecția tehnică periodică”, a fost postarea publicată de RAR Bacău.
Pe lângă criticile aduse de mulți șoferi responsabili, au existat, de asemenea, comentarii menite să ironizeze situația în care se afla șoferul autoturismului Audi, descoperit cu mai multe nereguli. Mai mult, o parte dinte șoferi subliniază că aceste situații se regăsesc în cazul multor mașini care rulează pe șoselele din România, dar din păcate, ele nu sunt verificate.
„Unde e fum e și putere”, „Ne-ați salvat! Dormiți noaptea ca niște campioni”, „ A avut tupeu să meargă cu așa ceva la RAR”, „Peste 60% din parcul auto din RO e la fel, daca ati face mai multe controale”, O vinde? La evacuare mă refer”, au fost doar câteva dintre comentariile publicate în dreptul postării făcute de RAR.